Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fylla hela skärmen


krilleett

Rekommendera Poster

Köpte en Samsung 24 tum bildskärm i idag. Jag får inte bild i hela rutan! Kör Windows 7 (32 bit ) När skärmen kör sitt startpogram ser jag att den kan visa bild ända ut till ramen. Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har fel upplösning. Exakt vilken upplösning du skall ha står i manualen till skärmen. Men jag misstänker att det är 1920x1080 eller liknande.

 

Högerklicka på skribordet och välj skärmupplösning. Välj lämplig upplösning, antagligen det högsta alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Och hjälper inte det kan du behöva uppdatera drivrutiner/utility till grafikkortet.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hjälper inte det kan du behöva uppdatera drivrutiner/utility till grafikkortet.

/// Jari

Jag har kollat upplösningen och har kollat eventuell uppgradering av grafikkort.Tyvärr så hjälper inte något av det! Grafikkortet har de senaste uppgraderingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova det här. Kontrollpanelen-Anpassning-Skrivbordsbakgrund och sedan "Hur vill du placera bilden?"

 

Jag har Vista, så jag vet inte om det är exakt samma på Win 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova det här. Kontrollpanelen-Anpassning-Skrivbordsbakgrund och sedan "Hur vill du placera bilden?"

 

Jag har Vista, så jag vet inte om det är exakt samma på Win 7.

Har tyvärr inte det alternativet i Windows 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollfråga! Är det bakgrundsbilden på skrivbordet som inte täcker hela skärmen. Eller ärdet så att du har svarta kanter runt skrivbordet. Dvs om du maximerar ett fönster, har du då svarta kanter runt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte det alternativet i Windows 7

 

Underligt. En del av bakgrundsbilderna i Vista och Win 7 finns i "Bredbildsformat". Testa med en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollfråga! Är det bakgrundsbilden på skrivbordet som inte täcker hela skärmen. Eller ärdet så att du har svarta kanter runt skrivbordet. Dvs om du maximerar ett fönster, har du då svarta kanter runt det?

Ja,de e svarta kanter runt om. Under en kort stund igår fick jag bilden att täcka hela bildrutan. Kan det behövas ett nytt grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...