Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

The sims 3 hamnar i Energisparläge, varför?


Camcie

Rekommendera Poster

När jag startar The sims 3 med tillägget Destination Världen så startar allt som det ska, men efter ca 15 min in i spelet så står det Energisparläge och datorn hänger sig eller vad man ska säga.

Jag har prövat ändra inställningarna i kontrollpanelen till hög prestanda, inget händer.

Har fixat nya drivrutiner

Sänkt grafiken på spelet, då gick det att spela lite längre, men lade ner efter en stund ändå.

Jag antar att problemet är att datorn inte tål grafiken på spelet?

 

Vet ni något man kan göra för att det ska funka som det ska utan att det lägger ner? Andra spel funkar bra, som the sims 2 tex.

 

Kan tillägga att datorn är helt ren, dammsög den noga nyligen.

 

Jättetacksam för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är det lite "Hakkit" när du spelar, exempel när du rör musen så följer inte datorn. vill också veta hur gammal din dator är och vad för delar den har.

 

tack

ska försöka hjälpa dig så mycket

Har själv spelet men det är endast min syster som spelar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är det lite "Hakkit" när du spelar, exempel när du rör musen så följer inte datorn. vill också veta hur gammal din dator är och vad för delar den har.

 

tack

ska försöka hjälpa dig så mycket

Har själv spelet men det är endast min syster som spelar det.

 

 

 

hm, har kollat upp lite grejer : o vet inte om jag kolla upp rätt saker men, here we go! :D

Windows 7

Klassificering; 5,9 prestanda

Processor; AMD Phenom 8400 Triple-Core Processor 2.10 GHz

Installerat minne; 3,00 GB

Systemtyp; 32-bitars operativsystem

 

Datorn är nog ca 3 år gammal skulle jag tippa på! stationär dator :)

 

Tack ska du ha! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok om du har har haft The Sims 2 förr, var prestandan bättre än The Sims 3. i såfall så är det nog att din dator inte orkar inte köra spelet. då rekommenderar jag att spela The sims 2. Själv tycker jag att The sims 2 är bättre. men om du har viktiga sparningar eller något du inte vill förlora så tycker jag att du kan forsätta att spela. (Men kom ihåg att det går inte att göra något till att det inte längre hakkar eller att det går segt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat ändra inställningarna i kontrollpanelen till hög prestanda, inget händer.

Nej. För det har inget med energisparandet att göra.

Du måste gå in i de inställningar som gäller energisparande och öka på tiden eller stänga av energisparfunktionerna helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...