Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Tracka" iFrame från annan domän


L. Gustafsson

Rekommendera Poster

L. Gustafsson

Hej,

 

Jag har ett problem.

Låt säga att jag har en sajt www.huvudsajten.com. Denna domän är kopplad till ett unikt Google Analytics konto och följaktligen har jag inkluderat lite JavaScript för att dra in den unika UA koden.

På en sida vill jag iFrama in en annan sida/sajt som ligger på en annan domän. Även denna sajt har sitt egna UA konto. Vi kallar denna www.iframesajten,com

 

När jag nu gör detta fungerar trackingen på www.huvudsajten.com men inte på www.iframesajten.com. Jag får JavaScript fel beroende på att den iframade lösningen ligger på en annan domän.

 

Finns det någon "workaround" för detta?

 

Tacksam för svar,

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så länge som analytics spårkoden ligger på iframe-sidan som laddas in är det inga problem. Allstå inte i iframe-htmlkoden på huvudsajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

L. Gustafsson

så länge som analytics spårkoden ligger på iframe-sidan som laddas in är det inga problem. Allstå inte i iframe-htmlkoden på huvudsajten.

 

Hej,

 

Tack för snabb respons.

Men om jag vill ha GA kod både på huvudsajten och sedan unik GA kod på sidan som laddas in - det kan ju tex vara som så att sidan som iframas in även kan/ska fungera som huvudsajt - hur gör man då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...