Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort ett inlägg, visa en skärmdump, hur gör jag?


kalh

Rekommendera Poster

Hej!

Jag klistrade in ett inlägg, som jag upptäckte blev rörigt.

Då försökte jag redigera - markera- delete... Då blev formulärfältet tomt.

I nästa fas var texten tillbaka...

Gjorde om det valde rensa... men inte heller nu försvann inlägget?

Jag ville ta bort det helt och hållet!

Vad gjorde jag för fel? Eller hur skulle jag ha gjort?

Visa en skärmdump, jag har försökt men lyckas inte, hur går det till?

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom du ihåg att klicka på knappen "Skicka redigerat inlägg" efter att du hade tagit bort allt som fanns i textrutan?

 

Om det är problem med att redigera ett inlägg eller något liknande kan du klicka på knappen "Anmäl" som finns i nedre vänstra hörnet av varje inlägg och skriva in ditt problem med inlägget. Då går det iväg ett meddelande som alla moderatorer kan läsa och förhoppningsvis kan de då redigera inlägget åt dig.

 

När det gäller skärmdump undrar jag om du har problem med att skapa skärmdumpen, dvs få fram en fil med typen/filändelsen png, jpg eller gif, eller om problemet gäller hur man bifogar en fil till ett inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Nu har läst på bättre om redigering... Jag gjorde säkert fel.

Skärmdump gör jag med Print Screen och Ctrl+V i Paint...blir en png-bild.

Jag är ombedd att lägga in en skärmdump i min "tråd"...

Nu skall jag läsa på om "Uppladdare" och "Hantera bilagor", så får jag se om jag får till det.

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Nu har läst på bättre om redigering... Jag gjorde säkert fel.

Skärmdump gör jag med Print Screen och Ctrl+V i Paint...blir en png-bild.

Jag är ombedd att lägga in en skärmdump i min "tråd"...

Nu skall jag läsa på om "Uppladdare" och "Hantera bilagor", så får jag se om jag får till det.

kalh

 

Om du har Vista eller Windows7, så ska du ha tillgång till det lilla fiffiga programmet Skärmklippverktyget, som du då använder att klippa ut precis vad du vill i ett fönster, och du kan då direkt spara ner urklippet var du vill, som en png-fil, mycket praktiskt.

 

Har du dock XP fortfarande, så finns det bra program som gör samma sak, eller så använder du PrintScreen som du själv har kommit på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

Nu har läst på bättre om redigering... Jag gjorde säkert fel.

Skärmdump gör jag med Print Screen och Ctrl+V i Paint...blir en png-bild.

Jag är ombedd att lägga in en skärmdump i min "tråd"...

Nu skall jag läsa på om "Uppladdare" och "Hantera bilagor", så får jag se om jag får till det.

kalh

png-bilder är utmärkta.

För att se hur man laddar upp bilagor klickar du på någon av knapparna "Svara med citat", "Skriv nytt inlägg i tråden" eller "Använd full redigerare". Sedan klickar du på knappen "Bläddra" och när du har hittat rätt fil klickar du på knappen "Bifoga denna fil". Slutligen också "Skicka svar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia och Laso :thumbsup:

Jag fick till några skärmdumpar, så nu skall jag kika på skärmklippverktyget.

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Visst är väl testhörnan här på Eforum ett bra ställe?

http://eforum.idg.se...113-testhornan/

Den är ju utmärkt att kunna testa eller öva på det du nu gör tex. att skapa en tråd, bifoga bilder, textfiler, använda kodtaggar etc. innan du gör det hela skarpt så att säga i din riktiga tråd.

 

Du kan ju läsa första tråden där av Monshi - En plats för test

 

Om jag förstått det rätt så är det ingen garanti att dessa inlägg finns i evighet och dom kommer heller inte med på listan "nya inlägg" i forum översikten.

Bara ett tips i all välmening!:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, Testhörnan är helt fri att göra/testa i princip vad som helst som har med eforum att göra.

Och nej, alla inlägg kommer inte att finnas kvar för evigt, utan det rensas lite vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Skärmklippverktyget är ett bra hjälpmedel och man kan rita med färgpennan över bilden, och markera med markeringspennan och sedan spara bilden.

 

Du skall få ett tips till.

 

Om man är inne i en meny, typ en meny som försvinner när man använder skärmklippverktyget för att ta ett skärmklipp, så:

 

Startar man verktyget och klickar avbryt eller trycker [Esc] men den är ändå uppe, så är det bara att öppna en sådan meny och trycka [Ctrl] + [PrintScrn] så kan man markera ytan med skärmklippverktyget över sådana menyer.

 

Skärmklippverktyget får inte ha någon bild i sig då man aktiverar det med [Ctrl] + [PrintScrn] .

 

Gäller Windows 7 och Vista.

Microsoft länk: Ta skärmdumpar med hjälp av Skärmklippverktyget

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...