Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sim0n

Skicka ps3 till nigeria

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Fick ett mail från någon som kallade sig för cecilia, fick ett meddelande som såg lite fejkat ut..

Hello Dear, I hope you are doing good

I am currently working for nurses without boundary in Uk, and will like to buy the item to my Pastor's Son who is in a school exchange programme in west Africa Nigeria as a birthday gift i was referred to this website by >an< Swedish Doctor in the hospital where we work, so he is the one giving me guide lines Can you ship> international? if so, let me have your paypal request or bank Details and shipment cost so i can make the payment and send you the shipping

Om man är från england och seriös borde man väl stava bättre?

man sätter t.ex inte an före swedish

Jag la ut annonsen på blocket samma dag som jag fick meddelandet.. Har läst om en annan som skulle skicka en dator till nigeria (på blocket) och vart lurad.. ska jag lita på cecilia eller strunta i att skicka det till henne?

Redigerad av Sim0n

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glöm det.

Det här är lika mycket fejk som att lura thailändare att de kan tjäna 60000kr / månad skattefritt i Sverige på att plocka lingon.

Hela grejen är att utnyttja din okunnighet om Nigeria. Eller i exemplet ovan thailändare om Sverige.

T.ex att det inte går att handla de prylar man vill ha i Nigeria...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flaggade meddelandena för skräppost och svarade att jag trodde han försökte scama, och att jag inte ville ha några fler svar..

Läste om någon i usa som hade drivit med någon scammare i nigeria, och att han hade skickat en perm istället för dator, och gjorde en sida om hur man gjorde permerna.. men den sidan vart tydligen DDoS ad av scammern, plus att scammern försökte skicka virusmail till försäljaren..

borde jag vara orolig för att han vet min ip adress, kommer hacka ngt eller göra ngt annat med min data..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Överhuvudtaget inte bry sig om sådana här mail. bara kasta bort direkt.

Allt sådant här som dessutom frågar efter ens bankuppgifter, ska man direkt "dra öronen åt sig".

Lämna aldrig ut några uppgifter om dig själv som du inte kan verifiera på rätt sätt.

Du riskerar bara att bli lurad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...