Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasig Siemens C35


Korko

Rekommendera Poster

Någon som vet vad det kan vara för fel på min Siemens C35?

Följande fel uppstår

Det går inte prata längre än 30 sekunder innan samtalet bryts (endast utgående samtal)

Istället för TELIA S står det !TELIA S

Telefonen hittar inget nät, men TELIA S finns under "sök" så som de operatörerna som jag inte får använda S comviq och S europolitan

Och när jag ska ringa så brukar man få en ton för nummrena man ringer upp (ca3-4st) men inte nu när den inte fungerar det blir då ca 15-20 st toner innan sammtalets bryts. (uppringningstoner, inte dom toner som man får när det kopplar hos den man ringer till)

 

Telefonen var på uppdatering förra veckan hos Siemens (mjukvaru uppdatering) men utan resultat, telefonen fungerade då under helgen innan problemet återkom.

 

Min telefon är en Siemens C35 (köptes in före semestern förra året, modellen som krånglar vad jag hört)

 

Är det någon ide att laga den tro? Det är inte roligt att slänga skattepengarna på en mob. Eller det kanske blir dyrare att laga den, garanin har gått ut.

 

Den tiden telefonen var på uppdatering så lånade jag en ericsson och den fungerade (det verkar inte vara fel på sim-kortet)

 

Hälsningar Kristian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. Jag lämnade min Siemens S35 på garantiservice i torsdags eftersom den avbryter mina samtal med jämna mellanrum. :thumbsdown:

 

Känns som om de gör en mjukvaru-uppdatering och sedna säger att de har lagat den. Eller....?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom gjorde en mjukvaruuppdatering på min för att de första modellerna som kom ut var buggiga, gratis utan garanti för att dom medger att det är fel på den, jag fick lite nya funktioner i telefone så som att man ser hur många missade sammtal man missat från samma abonent och annan småskit men tyvärr verkar mitt fel vara kvar som att sammtalen bryts etc.

 

Jag tror som du säger "Känns som om de gör en mjukvaru-uppdatering och sedna säger att de har lagat den"

 

Hälsningar Kristian

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du det kan bero på damm eller något sånt i telefonen? Det sammlas mycket damm i batteriluckan vanligtvis, det kanske har trängt in i telefonen?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om jag tänker vända i dörren när jag hämtat den å säga "-Den gör ju samma sak fortfarande. ÅTERKALLA KÖPET!". Annars är det väl risk att garantin tar slut innan telefonen är fixad.

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är någon dum ide att återkalla köpet för din del, men min är över ett år nu. Det värsta är att jag tycker Siemens gör bra telefoner annars med menyer (när man vant sig) funktioner etc.

 

Hoppas du får mer lycka med mobilen ;)

 

Chef yells: back to work Kristian

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, även om garantin har gått ut så kan du få din mobil reparerad gratis såvida den inte är mer än två år gammal. Man har rätt att reklamera en vara inom två år från inköpstillfället om den kan anses vara felaktig enligt konsumentköplagen. Skillnaden är att när garantin gäller ligger det på försäljaren att visa att felet inte ligger på varan utan på felaktigt handhavande för att de skall slippa laga den. Efter ett år, eller när garantin gått ut så ligger det på dig som kund att visa att felet funnits från början och inte är orsakat genom felaktigt handhavande. Detta är ju lite enkelt uttryckt. Det finns en del saker man måste visa att man gjort tex meddelat försäljaren om felet så fort man upptäckt det osv.

Om din telefon hänger sig eller kopplar ner samtalet så beror detta troligen på ett mjukvarofel. Då man inte kan fiffla med mjukvaran själv på en telefon (ok, det går men kräver lite kunskap) så måste ju felet ha funnits från början. Att en modern telefon som används normalt inte skall fungera mer än ett år är helt förkastligt. Min gissning är att detta är ett rätt solklart fall, såvida du inte misshandlat telefonen.

Det är möjligt att butiken där du köpte varan blir sura och vägrar åtgärde felet men hota lite med ARN så brukar det fixa sig. Du kan ju höra först med kommunens konsumentombud vad de säger. Jag kan inte tänka mig att det skall vara några problem.

För mer info läs Konsumentköplagen. Den är inte omöjlig att förstå sig på.

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hehe, tråden är väl utdöd vid det här laget. Tänkte bara säga att jag fick tillbaka min S35:a idag. De hade bytt ut telefonen. :thumbsup:

 

Någon som vill köpa en sprillans ny Siemens S35?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...