Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med åtkomst till trådlöst nätverk (TELIA TG784)


tobson

Rekommendera Poster

Jag har två datorer som ska kopplas upp till de trådlösa nätverket.

 

1. Windows Vista 32-bit, Inget anti-virusprogram, Brandvägg i datorn PÅ.

Ansluter till routern som jag erhållt av Telia i form av en Thomson TG784.

Kommer upp en ruta där jag ska fylla i den PIN-kod som finns på routern.

Gör detta och vips så är jag ansluten och kan köra på!

 

2. Windows XP 32-bit, Inget anti-virusprogram, Brandvägg i datorn PÅ(och provat AV).

Hittar routern bland de trådlösa nätverken, trycker anslut, den ber mig skriva in WEP/WPA-nyckeln. Skriver in den nyckel som finns på routern.

Den gör ett försök i att ansluta, nätverks-adress erhålls, sen skiter det sig och jag kan inte ansluta.

Har provat att fylla i PIN-koden istället, men ingen skillnad.

Datorn är en ACER aspire One AOA150.

Eftersom det också sitter ett mobiltbredband i den(inbyggt modem), så kan jag se om jag har någon WLAN-signal via TELIA CONNECT, och det finns ingen där. Men signalen visar starkt för den trådlösa anslutningen bland trådlösa nätverk.

 

Jag fattar inte hur jag ska göra längre. Och allt fungerade ju jättebra innan jag gjorde en recovery.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du fått alla drivrutiner på plats? Det låter som drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet saknas eller är för gamla.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du fått alla drivrutiner på plats? Det låter som drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet saknas eller är för gamla.

/// Jari

 

 

Det såg bra ut i enhetshanteraren, men tog ner nyare också utan bättre resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Du skriver att att du ser ditt nätverk bland trådlösa nätverk. Har du provat att ansluta den vägen? Kan du markera ditt nätverk och få upp valet "anslut"?

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du skriver att att du ser ditt nätverk bland trådlösa nätverk. Har du provat att ansluta den vägen? Kan du markera ditt nätverk och få upp valet "anslut"?

/// Jari

 

 

Som jag skrev "Hittar routern bland de trådlösa nätverken, trycker anslut, den ber mig skriva in WEP/WPA-nyckeln. Skriver in den nyckel som finns på routern.

Den gör ett försök i att ansluta, nätverks-adress erhålls, sen skiter det sig och jag kan inte ansluta. "

Finns det några andra sätt att ansluta mot en trådlös koppling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn gick att koppla upp mot mina svärföräldrars trådlösa nätverk som ej har något lösenord.

Då måste det väl betyda att det är något fel på Telias prylar???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...