Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snälla hjälp mig.


Edman

Rekommendera Poster

Hej....

Mitt namn är Michael.

Jag har ett för mig stort problem.

Jag har 3 barn och jag är gift med en underbar kvinna och mamman till mina barn. Förutom min familj och renoveringen av huset så har jag endast en enda hobby... Tatueringar.... Jag har mina barns namn och jag har en del motiv. Men jag saknar en tatuering nämligen min frus namn... Jag gör aldrig en tatuering utan att den är genomtänkt gör aldrig en tatuering som inte betyder ngt speciellt för mig.

MEN JAG ÄR HELT VÄRDELÖS PÅ ATT UTTRYCKA MIG...

Jag älskar min fru mer än något men kan inte i ord beskriva det. Finns det något här som har lite idéer???

Vill ha en liten fras text ordspråk, ja alla idéer e bra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte utnyttja att petra betyder "klippa" på latin och skriva en dubbeltydig mening? Petra mea es tu. (Betydelse: du är min klippa/min Petra.)

 

Petram meam amo/diligo. Eller ordföljden: Amo/diligo Petram meam. Betydelse: jag älskar min Petra/min klippa.) Du kan alltså använda diligo i stället för amo. Diligo används ofta om kärlek till släktingar. Förutom älska betyder diligere utvälja och högakta.

 

Det latinska ordet petra är förresten inlånat från grekiskan. På grekiska skrivs det Πέτρα. Tack för poäng i den andra tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...