Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP BEHÖVER RECOVERY TILL ACER ASPIRE ONE MODELL ZG5


thessan

Rekommendera Poster

HEJ

 

skulle behöva lite expert hjälp.

min bror har bytt hårddisk (pga av diskkrasch) på min Acer Aspire One model ZG5

och jag har missat göra en recovery innan..... (vet dumt att inte göra)

Hur ska jag få tag i en recovery? Vet att en kollega har en precis likadan och då undrar jag, kan jag göra en recovery via den och hur göra jag. det finns ju liksom ingen brännare osv....

vore tacksam för svar....

 

thessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du den gamla hårddisken kvar föreslår jag att du provar med att ansluta den till en annan pc för att se i fall restore partitionen finns kvar på den. Finns den kvar, bränn ut den på en dvd. Anslut en extern cd/dvd (usb) till din netbook och starta från den. I bland har ju hårddsiken inte kraschat utan det är partitionstabellen som blivit korrupt och det går oftast att reparera.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla hårddisken går inte att göra något med.

har försökt göra en recovery disk från den andra AOA 150 som köptes samtidigt men där saknas det menyn för att kunna göra en recovery.

Hur sjutton kan man komma åt en recovery till en AOA 150? Acer får jag inte tag på.

 

thessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

har försökt göra en recovery disk från den andra AOA 150 som köptes samtidigt men där saknas det menyn för att kunna göra en recovery.

Hur sjutton kan man komma åt en recovery till en AOA 150? Acer får jag inte tag på.

Man kan bara göra recovery-skivor en gång så troligen är sådana redan gjorda eftersom menyvalet saknas. Man brukar kunna köpa recovery-skivor från datortillverkaren.

 

Om datorn är yngre än tre år kan man försöka med att reklamera den hos säljaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-39930000-1301724823_thumb.jpg

 

 

 

http://support.acer-...wnloads_gd.html

 

(Netbook o.s.v.)

 

 

Om menyn saknas så kanske installation eRecovery hjälper?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.ehow.com/how_5827957_use-erecovery-acer-aspire-one.html

 

 

Hittade den här instruktionen över hur eRecovery skall nyttjas för ominstallation.Tyvärr verkar det förutsätta en extern DVD spelare.Funderar på om ev.saknad av DVDRecorder också är förklaringen till problemet med att skapa recoveryskivor.

 

Det går att installera XP ? med hjälp av USB minne Finns instruktioner på nätet.Fungerar för XPinstallationsskivor, men om det fungerar med recoveryskivor från eRecovery som underlag är jag osäker på.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...