Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Maximerat fönster i Excel


LasseBe

Rekommendera Poster

Lägger in denna kod i den boken som ska öppnas i maximerat fönster.

Private Sub Workbook_Open()
Application.WindowState = xlMaximized
End Sub

om det är vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan,det svaret är nog överkurs för mej. Hur går det till ? Kan jag få alla Excelfiler att öppna maximerat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill att Excel ska öppna maximerat på din dator, då är det bara att du har fönstret maximerat när du stänger Excel. Excel minns.

 

Koden ovan är VBA-kod som körs när filen den är skriven i öppnas. Om du vill att denna ska köras varje gång en bok öppnas på din dator, då kan du lägga in den i filen med "Egna makron", dvs filen Personal.xls/xlsb.

Den filen skapar du enklast genom att starta en inspelning av ett makro, välja att lägga det som spelas i bland "egna makron" (och inte i aktuell arbetsbok).

Därefter tar du fram VBA-editor (Alt+F11) och tar där fram objektet ThisWorkbook.

Där kan du sedan kopiera in koden ovan.

 

spara och koden kommer att köras varje gång du startar Excel.

 

Vill du testa på en bok, öppna VBA-editorn och klistra in koden på motsvarande objekt i den aktuella boken.

 

men varför vill du detta? Vad är målet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är bara att när jag öppnar Excel ark gamla som nya, att dom skall öppna i maximerat läge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops, det var visst inte riktigt så enkelt som jag sade.

 

Personal.xls/xlsb körs en gång och det är när en instans av Excel startar. Kanske det duger för dig, att Excel startar i maximerat läge?

 

Annars är ju det bara ett knapptryck borta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...