Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur spara bildinformation?


ERJ

Rekommendera Poster

Jag har Photo Shop Elements 6 på min dator. Jag har mer än 6000 bilder. Jag har lagt in taggar, beskrivningar etc på alla dessa för att lätt kunna söka och hitta information om de olika bilderna. Nu finns nyare och bättre program för att ordna och beskriva bilder och för att använda dem på nätet. Jag funderar därför på att byta upp mig till ett bättre program, men vad är det bästa? Och mitt stora problem är hur man kan exportera bilderna med all information till ett nytt program.

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket som är bästa bildprogram för just ditt ändamål, kan nog bara du svara på, genom att helt enkelt testa flera program tills du hittar just det som passar dig bra.

 

Att sedan plocka med sig sådan information som du beskriver, går nog inte , för dessa är ju specifika för just detta program, och alla bildprogram har ju sin egen uppbyggnad, så det är nog bara att hitta ett program som du vill ha och anpassa efter dina egna önskemål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det inte går att spara inmatad information om bilderna, det är ju ett jättearbete att göra om alla beskrivningar, tags etc för mina mer än 6000 bilder! Går det inte ens att importera informationen till senare versioner av Adobe Photoshop?

Går det att skriva ut all information om bilderna i en databas, som man sedan kan använda antingen för import direkt till ett bildprogram eller som underlag för inmatning av all information för de drygt 6000 bilderna?

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Finns det inte en export funktion för detta i Elements?

Jag använder det inte själv.

 

Men andra program har ju ibland en importfunktion som kanske fungerar, i varje fall borde ju Adobes egna program stödja detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...