Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Include div från en extern server


Havetoknow

Rekommendera Poster

Hej, nu är det så att jag vill skapa en hemsida, och till denna hemsida vill jag att texten från en annan sida ska hämtas och visas. Alltså inga frames eller liknande, utan jag vill endast ha ren text från en annan hemsida men den ska uppdateras automatiskt.

Till exempel första rubriken/nyheten på aftonbladet.se, vilket ändras ett par gånger om dagen. Hur gör jag då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen gör du så att din sida (asp, php) hämtar den aktuella sidan. Snurrar igenom den och hämtar ut informationen och sen presenterar det på din sida.

 

Annars så gör du ett litet program som hämtar sidan du vill visa. Snurrar igenom den och sparar ned informationen på din server. Och sen låter du din sida läsa upp det som är sparat. Den senare metoden gör det enklare att styra exakt när information hämtas. På så vis sparar du bandbredd.

 

Men först måste du kontroller att du faktiskt har rätt att publicera informationen på din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen gör du så att din sida (asp, php) hämtar den aktuella sidan. Snurrar igenom den och hämtar ut informationen och sen presenterar det på din sida

 

Och hur gör jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...