Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej öppna hdd


oland

Rekommendera Poster

Varför kan jag inte komma åt mina hårddiskar genom: Datorn--C: eller D: eller E: ? Får upp t meddelande som säger:

Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat.

Jag använder Win 7 Ultimate 32 bitar.

Har försökt med systemåterställning, omstart, kört sfc/scannow i cmd--där några felaktiga filer hittades och rättades till, men det fungerar fortfarande inte.

Snälla någon, HJÄLP!

Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Menade du denna http://eforum.idg.se...8132-windows-7/

 

Jag tycker inte du gjort något fel och inget att be om ursäkt för.

Kan vara bra att ha en egen tråd faktiskt.:rolleyes:

 

Efter lite mer googlande (sedan jag postade i den andra tråden) så är det tydligen ganska många med samma problem.

Och det verkar också i några fall vara virusrelaterat, om infon i en del utländska forum stämmer.

 

Har du kollat på mina länktips i den tråden?

 

Mvh

[Edit] Kommer du ihåg om du gjorde något speciellt innan detta hände, installerat något nytt program, använt USB-minne, ändrat på något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt med dina förslag men inget fungerar. Tipset om att ändra i registret är jag lite skraj för, vet inte VAD jag ska ta bort :

 

start regedit.exe to edit the registry - go to

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion­\Explorer\MountPoints2

delete all drive references you find here

 

Där i registret har jag många "drivers", Ska alla bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen....

Efter mycket letande hittade jag denna sidan med tips från "Cecilia" (tack) :

Windows 7 file ass.....

Först laddade jag ner drive-fixen= inget resultat, men sedan efter att installerat Folder-fixen kan jag nu åter öppna mina hdd.

Tackar för hjälp.

Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...