Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HTC Desire HD, Ipad 2 eller Ipad?


Adam1611

Rekommendera Poster

Hejsan Eforum, jag grubblar på en sak som jag inte kan få rätsida på.

SKa jag köpa Desire HD, Ipad 2 eller Ipad?

 

Jag vill kunna ha kontakt med internet var jag än är så det är derför jag fundera på ett inköp.

 

Jag funderar på Desire HD eftersom att det är Android vilket har stöd av flash, mer personligt operativsystem och fler funktioner som jag gillar. Utseéndet på android slåt iOS vilken dag som helst. Desire HD är också en telefon vilket jag skulle kunna behöva en ny också.

 

Lutar mot Ipad 2 pga av batteritid, snabbhet och utbudet av apps. Ser Ipad 2 som en bra framtida enhet eftersom den har fler möjligheter än t.ex Ipad 1. Men dock så finns ingen Flash på ipad, men funderar isf att jailbreaka min Ipad 2. Cameran är en bonus på Ipad 2 och filma i HD (okej kvalité) är något som skulle vara roligt att ha. Dock är priset ganska saftigt på denna enhet.

 

Lutar också mot Ipad 1 pga priset och att den fortfarande är en väldigt kompitabel enhet. Har ingen bärbar dator och funderar därför att köpa en Ipad. Jag vet att man inte kan ersätta en riktig lapptop, men lång batteritid och väldigt portabel gör den mer intressant än en medioker laptop/notebook.

 

Summering:

 

Android:
+flash
+personligt (utséende)

+funktioner
(+ mobil)

-slött då och då (task manager är nästan nödvändigt)

iOS:
+Enkelhet
+snabbhet
+Apps
+batteritid

-ingen flash
-itunes



Ipad:
+snabb
+portabel
+apps
+priset
+batteri

-ingen flash

Ipad 2:
+snabbare
+framtida möjligheter
+kamera
+apps
+batteri

-priset

HTC Desire HD:
+Mobil
+Flash
+Android
+ priset

-batteritid
-slött ibland


Med andra ord, har ingen aning...

 

Kom med ideer för och emot, råd och hjälp. Jag blir galen på den mobila marknaden.

 

//Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prisskillnaden mellan

Ipad 1 16GB 3G (4300 kr)

och

Ipad 2 16Gb 3G (6500kr)

 

skillnaden är bara runt 2200 Kr.

 

Och HTC Desire HD kostar 4000 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...