Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn drar ström när den är avstängd!


Falkenizze

Rekommendera Poster

Tjenare! Jag är ny här och jag behöver hjälp... Min losas farsa har börjat dra ut min strömkabel och han gör det inte på ett prydligt sätt utan förstör saker och ting som kommer iväg till min strömkabel. Så nu måste jag se till att han håller sig ifrån mina datorer. Varför han började med detta var för att modemet (som sitter i köket) lyser hela tiden eller mina internetkablar lyser. Drar jag ut internetkabeln i datan slutar såklart det lysa ner i köket, lika så ifall man drar ut strömkabeln. Så mina datorer måste ju dra in lite ström hela tiden i datan för att modemet ska känna av kablen. Min första tanke var bios... för hade samma problem fast med mina keyboards, att de lyste när datorn var avstängd. Tänkte höra med folket på forumet innan jag börjar söka runt i bios:et.

 

(Har aldrig datan på standby eller likande)

 

Ifall ni har info, gissning eller vad som så är jag öpen för förslag och idéer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,, finns ingen anledning till att dra ur strömkabeln till datorn...drar inte mycket alls när den står avslagen gäller detsamma för modemet..Men vid åska om man nu bor i hus/villa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo är fullt medveten om att det inte drar mycket men har en nött till losas farsa... Han fattar inte det:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej, är inte riktigt säker på om jag förstår vad du menar.

 

Varför han började med detta var för att modemet (som sitter i köket) lyser hela tiden eller mina internetkablar lyser. Drar jag ut internetkabeln i datan slutar såklart det lysa ner i köket, lika så ifall man drar ut strömkabeln. Så mina datorer måste ju dra in lite ström hela tiden i datan för att modemet ska känna av kablen.

Min första tanke var bios... för hade samma problem fast med mina keyboards, att de lyste när datorn var avstängd.

 

Är problemet att lysdioderna på modemet lyser och att det är därför denna stängs av, så går det väl att flytta modemet alt. ändra placeringen så det inte stör.

 

Kanske du måste förtydliga vad problemet är.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ru trådlöst? kör med det så ser han inte lampan =)

 

Dra ur internet kabeln?

 

Klipp av dioden i modemet (Jag tar icke ansvar för att jag sa det) =)

 

avaktivera internet på datorn när du ska gå o lägga dig? (borde fungera)

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...