Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej installera Win 7 64bit version.


mikkoman1

Rekommendera Poster

Har en Acer Aspire 8930 och har kontrollerat att den går att köra med Win 7 64 bitars.Ändå så säger datorn att det är fel version och jag blev tvungen att installera 32 bitars versionen!Tråkigt när jag har 4Gb ramminne och en dator som skall klara 64 bitars versionen.

Den hade Windows Vista 32 bit version från början.

Hur ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

hur kontrollerade du din dator att den kunde köra Windows7 x64?

Windows 7 Upgrade Advisor, eller endast att processorn stödjer x64?

Det kan ju vara så att det saknas viktiga drivrutiner för din dators hårdvara som inte supportar Windows7 x64.

Men misströsta inte för det, Windows 7 32 bitars är ett utmärkt operativsystem och prestandamässigt märker du nog inte ngt.

Fortfarande är de flesta program som körs under Windows7 x64 dessutom 32 bitars (x86).

Bra att du har 4Gb RAM, så att 32 bitars versionen kan utnyttja full minneskapacitet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du försöker göra en uppgraderingsinstallation i stället för en ren installation?

För om man ska byta från 32-bitars Windows till 64-bitars Windows måste man formatera hårddisken så att allt gammalt försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

hur kontrollerade du din dator att den kunde köra Windows7 x64?

Windows 7 Upgrade Advisor, eller endast att processorn stödjer x64?

Det kan ju vara så att det saknas viktiga drivrutiner för din dators hårdvara som inte supportar Windows7 x64.

Men misströsta inte för det, Windows 7 32 bitars är ett utmärkt operativsystem och prestandamässigt märker du nog inte ngt.

Fortfarande är de flesta program som körs under Windows7 x64 dessutom 32 bitars (x86).

Bra att du har 4Gb RAM, så att 32 bitars versionen kan utnyttja full minneskapacitet.

Mvh

Mats H

 

Kontrollerade på båda sätten.

Hittade felet nu, det var usb-minnen som det var fel på, installerade med skiva, nyinstallation och då gick det. Provade innan med uppgradering från Win 7 32-bit till 64-bit och det gick inte!

Tack för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...