Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BeOS && C++


Hubert

Rekommendera Poster

För er som är intresserade av C++ så går det alldeles utmärkt att skriva sina program i C++ för BeOS.

 

Här kan du ladda ner BeOS5-PE och development tools(C++) gratis.

ftp://ftp.be.com/pub/beos/

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-20 23:13:06 av Hubert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att satsa på ett OS som har framtiden för sig, till exempel Linux, Mac OS X eller Windows?

 

"Get a life. Get a Macintosh."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux orkar man bara inte med. Mac OSX är ganska ok dock så kommer jag nog inte lägga pengar på en mac. Många kommer sluta upp med Windows.

 

Finns folk som fortfarande kör OS/2..o det finns folk som fortfarande kör Amiga OS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu råkar det vara så att jag vill ha kommandot över mitt OS och inte tvärt om.

 

Windows-registret, behöver jag säga något mer om detta?

 

Allt krångel för att få igång Linux!

 

Hur roligt vore det om vi bara hade några få bilmärken att välja mellan?

 

Hur kul är det att göra ett program till Windows som ingen kommer att använda?

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-22 00:46:41 av Hubert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses. Vad är poängen? BeOS är säkert jättebra för vissa saker. Det är fanimig alla andra OS också.

 

"Krångel att få igång Linux"...

 

Va?

 

"Hur kul är det att göra ett program till Windows som ingen kommer använda"?

 

Ehh? Se till och gör ett användbart/bra program kompilerat i vad du vill så lovar jag att lika många kommer använda det oberoende av vilket OS du gör det för.

 

*avreagerad* :)

 

 

-------------------------------------------

Pelikan and Velvet Underground rules!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux kommer helt säkert att utvecklas och bli lätt att använda, men X-Window och KDE/Gnome måste bytas ut mot något modernare och bättre, något i still med Quartz och Aqua i Mac OS X.

 

För det fösta måste man enas om EN standard för hur Linux-program ska uppträda, för det andra måste man tänka igenom arbetssättet i grunden och göra systemet enklare att använda. Annars kommer Linux att förbli ett serveroperativssystem och en angelägenhet för nördar.

 

Men det är Linus Torvarlds väl medveten om: http://computersweden.idg.se/text/010822-CS6

 

Både Linux och Mac OS X bygger ju på Unix så det är relativt lätt för utvecklare att porta program från BSD eller Linux till Mac OS X eller tvärt om.

 

Jag har testat LinuxPPC och Yellow Dog Linux på min Power Mac och de är inte alls speciellt svåra att installera och använda. Men de komer inte i närheten av en Mac förstås. Linux känns som fortfarande ett hack, inte som ett färdigt OS. Jag använder hellre Windows än Linux.

 

Det är synd att BeOS kanske försvinner för det var ett trevligt OS. Men jag undrar verkligen om det där med OS/2 och Amiga OS. Användarbasen för de operativsystemen måste vara noll.

 

"Get a life. Get a Macintosh."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ett program till BeOS och lägg ut det på Bebits och gör ett likadant till Windows och lägg ut det på nätet så kommer du tillbaka talar om vilken respons du fick för ditt program.

 

kanske får jag äta upp det jag har sagt men troligtvis inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan responsen på det man lägger ut på Bebits kontra ett till målgrupp helt oriktat program som man lägger ut på sin hemsida möjligtvis ha ngt att göra med antalet användare av BeOS respektive windows??

 

:)

 

Kanske finns andra ställen att marknadsföra sina skapelser än på sin hemsida?

 

 

-------------------------------------------

Pelikan and Velvet Underground rules!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kanske finns andra ställen att marknadsföra sina skapelser än på sin hemsida?"

 

Jag tycker det är ganska intressant när man hittar en hemsida med hemma gjorda skapelser .-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...