Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mitt ip skickar mig till modemet.


Blossing

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag skriver in mitt public IP (Som folk använder för att bla komma åt tex xampp som jag har på datorn etc.)

 

Så pekar den till mitt bredband. (Har inte router)

 

Har också provat DNS tjänst, pekar fortfarande dit. Alltså så kommer inte folk åt min hemsida jag driver med xampp från min dator.

 

Jag har bredbandet thomson TG782 - TG784

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Det står på sidan 67 i manualen:

 

"Om du tilldelar ett spel eller ett program till en lokal nätverksenhet, kommer du helt enkelt att meddela Thomson Gateway att om den tar emot förfrågningar om ett specifikt spel eller program måste den vidarebefordra dessa meddelanden till en särskild dator.

 

Gör så här

 

1 Bläddra till Thomson Gateway GUI.

 

2 Klicka på Spel- och programdelning i verktygsmenyn.

 

3 I listan Välj en uppgift klickar du på Tilldela ett spel eller ett program till en lokal nätverksenhet.

 

4 I listan Spel eller program klickar du på den tjänst du vill köra på datorn. Till exempel, HTTP-server (World Wide Web). Om tjänsten inte finns tillgänglig i listan klickar du på: Skapa ett nytt spel eller program i listan Välj en uppgift. För mer information, klicka på Hjälp i Thomson Gateway GUI.

 

5 I enhetslistan väljer du den dator som du vill tilldela tjänsten till. Din dator kommer att räknas upp undersitt datornamn.

 

6 Alla inkommande förfrågningar för den markerade tjänsten kommer nu att skickas vidare till den valda enheten. Thomson Gateway kommer också att konfigurera brandväggen för att tillåta denna tjänst."

 

(HTTP-server (World Wide Web) i ditt fall.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack nu funkar det fint!

 

Hur gör jag nu för att nå thomson igen då xD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du utifrån internet eller lokalt, dvs från en dator som är ansluten till Thomson-modemet?

Om det gäller lokalt skriver du in den lokala IP-adressen till modemet, t ex 192.168.0.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...