Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på ritytan wacom bamboo ?


sannaostlund

Rekommendera Poster

sannaostlund

Jag har en wacom bamboo A6 ritplatta på min PC windows 7 och den fungerar utan problem i alla program förutom Illustrator.

 

I alla program när jag pekar med pennan i ritplattans högra hörn är muspekaren i skärmens högra hörn och samma på vänstra men i illustrator känns ritytan halverad då visaren på skärmen inte alls visar motsvarande som jag ritar på plattan.

 

Är detta en inställning i Illustrator eller är det plattan som gör fel?

 

:lol:tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Har det löst sig?

 

Start > Alla Program > Pen tablet > Reset tablet preferences (vad det heter hos dig om du har det på svenska).

 

Eller

 

om du inte har den optionen så avinstallera Wacom Bamboo drivrutinen

Start > i sökfältet skriv Enhetshanteraren > klicka på Enhetshanteraren > högerklicka på Wacom pen tablet (eller vad den heter hos dig) och välj avinstallera > starta om datorn => så skall Windows 7 självt ominstallera enheten och dess drivrutin.

 

Annars testa:

 

Start > i sökfältet skriv Enhetshanteraren > klicka på Enhetshanteraren > expandera fliken HID (Human Interface Devices) > högerklicka på Wacom Virtual Hid Driver > välj Inaktivera/Disable => Starta om datorn.

 

Möjligen så fungerar inte ritfunktionerna då i andra Microsoft program, men när du Inaktiverat HID drivern istället för avinstallera den, så är det lätt att gå tillbaks och aktivera den om du vill göra det.

 

Länktips:

 

Bamboo Pen- Pen not reaching all of screen.

 

Ladda hem senaste drivrutinerna från Wacom

 

Wacom Settings In Illustrator

 

How to Set up Your Wacom for Awesome Results

 

Mvh

[Edit] Lagt till en Bamboo länk och korrigerat drivrutin länken till Europa - Välj rätt O/S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack för svaret! Jag gick in på Start > Alla Program > Pen tablet > Reset tablet preferences och klickade ta bort. Plötsligt så fungerar ritytan som den ska i illustrator och ps! Otroligt! :) TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...