Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Norton internet security 2011

stoned_free

Recommended Posts

stoned_free

Tjena,

jag har sökt runt på nätet och i andra forum men hittar inget svar, så jag testar här.

När jag startar upp min dator så får jag ett meddelande där det står att några av mina filer är infekterade med virus. Då jag vet att de inte är det så undrar jag hur man kan göra för att bli av med det meddelandet. Det är inte världens viktigaste grej, men det hade varit skönt att slippa se det varje gång jag startar min dator.

Oerhört tacksam för hjälp!

Tjena,

jag har sökt runt på nätet och i andra forum men hittar inget svar, så jag testar här.

När jag startar upp min dator så får jag ett meddelande där det står att några av mina filer är infekterade med virus. Då jag vet att de inte är det så undrar jag hur man kan göra för att bli av med det meddelandet. Det är inte världens viktigaste grej, men det hade varit skönt att slippa se det varje gång jag startar min dator.

Oerhört tacksam för hjälp!

För det första se till att uppdatera Norton med de senaste virusdefinitionerna och kontrollera att Norton fortfarande varnar om samma filer. Om Norton fortfarande varnar så rapportera till Symantec att programmet falsklarmar (false positive) på sidan https://submit.symantec.com/false_positive/ Då kommer Symantec att undersöka filerna och om det är falsklarm ändra virusdefinitionerna så att filerna inte längre anses vara skadliga.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...