Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hijackad av Adobe: kan inte öppna några program eftersom Windows vill öppna alla mina .exe med Adobe Reader


piloot

Rekommendera Poster

Kan inte öppna några program eftersom Windows vill öppna alla .exe med Adobe Reader!

 

Har precis laddat hem en testversion av ett ritprogram, när jag skulle öppna .exe-filen för att installera programmet (AutoCad) frågade Windows (konstigt nog) vilket program jag ville öppna filen med. Jag valde något på måfå, vilket blev Adobe Reader.

 

Nu har alla mina program i Start-menyn bytt ikon till Adobe Reader och jag kan inte öppna något av dem.

 

What To Do! Tacksam för svar som kan hjälpa till!

 

//Piloot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan prova med en systemåterställning, till en tidpunkt före installationen av programmet.

Klicka på Start, peka på Alla program—> Tillbehör—> Systemverktyg och klicka sedan på Systemåterställning.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på något av de program som du har problem med, ta öppna med och ändra =)) och klicka in öppna alltid med detta program så ska den nog stanna kvar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Windows gäller det?

Den här avdelningen omfattar Windows 95, 98, ME, NT och 2000. Av dem är det bara ME som har systemåterställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också råkat ut för detta, men problemet löste sig när jag gjorde precis så som F4r33st beskriver det. Testa det först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Windows gäller det?

Den här avdelningen omfattar Windows 95, 98, ME, NT och 2000. Av dem är det bara ME som har systemåterställning.

Är du inte lite felinformerad nu?

Windows XP (2000)har systemåterställning, men den fungerar oftast bara i "Felfritt läge".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inte lite felinformerad nu?

Windows XP (2000)har systemåterställning, men den fungerar oftast bara i "Felfritt läge".

Så vitt jag vet har XP systemåterställning men inte Windows 2000, men om du har någon länk till en tillförlitlig sida som anger att även Windows 2000 har systemåterställning ska jag försöka komma ihåg att även Windows 2000 har systemåterställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en systemåterställning som ni sa, och det hjälpte, nu är den normal igen.

Tusen tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en systemåterställning som ni sa, och det hjälpte, nu är den normal igen.

Tusen tack!!

Vilket operativsystem har du? =)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...