Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasigt worddokument


Smilingeyes

Rekommendera Poster

Kanske du kunde ladda upp originalfilen hit så kan vi kika på den?

Om du inte vill att den skall komma till allmänt beskådande så kan du skicka ett PM till mig, så kanske jag kan ta en titt på originalfilen i högsta förtroende.

Mvh

 

Har skickat PM :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju felsäkert läge för word o excel. Jag vet inte om det kan hjälpa. Håll ned ctrl och starta word och när det dyker upp en ruta där det står just om felsäkert läga, svara ja och prova sedan om du kan öppna filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju felsäkert läge för word o excel. Jag vet inte om det kan hjälpa. Håll ned ctrl och starta word och när det dyker upp en ruta där det står just om felsäkert läga, svara ja och prova sedan om du kan öppna filen.

 

Får tyvärr samma svar som om jag öppnar på detta sätt :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på knappen Använd fullständig editor i ditt inlägg och följ instruktionerna som då kommer upp.

 

Hittar inget om bifoga fil....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner i ditt inlägg (Du behöver inte skicka ytterligare ett inlägg) finns knappen "Använd fullständig editor" till höger om knappen "Skicka".

 

När man har klickat på editorknappen får man upp

en bild av ett gem Bifoga filer

Välj fil Ingen fil har valts Rensa val

Bifoga denna fil   Du kan ladda upp ytterligare Obegränsat med filer (Max enkel filstorlek: 30MB)

 

Klicka först på knappen Välj fil så får du ytterligare instruktioner om hur du ska ladda upp filen från din dator till ditt inlägg här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man packar upp .docx-filen med t ex 7-zip så man kommer åt ingående filer så finns det en del text i filen document.xml i mappen word. Men eftersom det blir felmeddelanden under uppackningen vet jag inte hur mycket av texten som finns där. Man förlorar förstås all formatering om man bara kopierar texten från document.xml och klistrar in den i ett nytt Word-dokument, men det är väl bättre än inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Libre Office writer kan öppna .docx filer som är skrivna i Microsoft Word 2007 och det kan även Open Office. Jag försökte nyss öppna Toini minns med Open Office som ODF Text Document (*.odt) men det gick inte utan jag fick bara "Read-error. An unknown error has occurred" så din fil är nog skadad. (Libre Office är förstås mer utvecklad än Open Office men jag tänkte att alla möjligheter skulle prövas.)

Du skulle emellertid kunna prova gratisprogrammet zamzar, som kanske kan konvertera ditt dokument från .docx till .pdf (pdf hittas under rubriken Document Formats i utvidgningen av Step 2)

http://www.zamzar.com/

 

Konvertera/omvandla filer (Convert Files)
Steg 1  Välj fil (eller länk) att omvandla (upp till 100 MB)
Välj Filer-knapp eller dra och släpp
Steg 2 Välj format att omvandla till: (pdf)

Steg 3 Skriv in din epostadress för att få dina omvandlade filer skickade till dig (du kommer att få ett mejl med en länk till dina omvandlade filer)
Steg 4 Omvandla (genom att klicka går du med på våra villkor)
 

Om villkoren (terms) kan man läsa genom att klicka på ordet.

Citat från Terms: 2. Description of services
The Services provide a user the ability to transform a file (a "User File") or multiple files ("User Files") from their original file format to a user-selected file format. The Services operate by storing the uploaded User File(s) on a Zamzar server, converting it/them into a new file format ("Converted File(s)") and then sending to the recipient an email that contains a link to the Converted File(s). The recipient can then access and download the Converted File(s) by clicking on the link. Zamzar provides four levels of service; "Free", "Basic", "Pro" and "Business".

 

No sign up is required to access the "Free" service. All you have to do is provide your e-mail address and accept these Terms of Service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det största tacket går förstås till Mikael63 som lyckades konvertera filen till text. Vilka verktyg använde du, Mikael? Jag gissar att TotalCommander var ett av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det största tacket går förstås till Mikael63 som lyckades konvertera filen till text. Vilka verktyg använde du, Mikael? Jag gissar att TotalCommander var ett av dem.

 

Ja, med TotalCommander såg jag att filen inte var helt "väck".

I Linuxmiljö körde jag bara Docx2txt för att få en textfil.

Textfilen gick att öppna med LibreOffice där den nu även är sparas som .doc

Ts har fått båda länkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...