Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ens egna Inställningar


Felicia

Rekommendera Poster

Hej

 

Om jag t.e.x. vill välja egen färg och egna teckensnitt i webbläsaren t.e.x. firefox så är det vissa webbsidor som ej "godkänner" detta men får till svar att det i princip inte rör dom men visst måste dom ha programmerat så det inte ska gå att använda när det har fungerat innan ? Dom har nämligen lanserat en ny version.

 

Kan man på något sätt komma förbi detta ?

 

Tack på förhand. mvh Felicia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbsidor som ej "godkänner" detta men får till svar att det i princip inte rör dom

 

Jag förstår inte hur du menar:

Vad menar du med webbsidor och vilka är det som svarar - och på vad då?

Är det någon mailkonversation eller liknande?

 

Kan du vara mer specifik på vad det gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur du menar:

Vad menar du med webbsidor och vilka är det som svarar - och på vad då?

Är det någon mailkonversation eller liknande?

 

Kan du vara mer specifik på vad det gäller?

 

Dom som svarar är support på den webbsida det gäller, på deras forum.

När man ska ändra text och färg i ens webbläsare t.e.x. firefox så har dom förhindrat så det inte går att ändra. När dom lanserade den nya hemsidan så har dom satt stopp för det.

Webbläsarens funktioner och inställningar funkar annars överallt men inte på denna webbsida jag pratar om, då måste det väl ändå vara dom som ändrat på något så det inte går.

Förstår du nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha?!

Varför vill du ens göra det?

 

För att svara på din fråga så kan du använda greasemonkey (tillägg i FF) för att skriva över funktioner och stil på en specifik sida.

Då säger man till greasemonkey att ersätta sitens css med din. Sedan kommer det inte fungera överallt då det i princip innebär att du måste lägga en del jobb på att ersätta teckensnitt och färger på de ställen som det förekommer (och det kan vara på väldigt många ställen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag ska kunna se och läsa bättre.

 

Frågan är vad dom har gjort så att det inte ska gå att välja i ens webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken hemsida gäller det och har du den senaste versionen av Firefox?

 

Det har inte med webbläsaren att göra för oavsett vilken jag använder går det inte ändra inställningar till denna webbplats men jag har dom senaste. Jag löste problemet med addons så nu kan jag se och läsa ordentligt. Skönt att dom finns så man slipper bli styrd över hur vissa hanterar sina sajter.

 

Tack i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en myndighetssida så kan du anmäla myndigheten för diskriminering. Det finns ett EU-direktiv som fodrar att myndigheters publika sidor kan läsas av alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...