Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

forts. från sista sidan...


John Eriksson

Rekommendera Poster

John Eriksson

det slutade med att jag tyckte såhär:

 

Windows 95 (noun) 32 bit extensions and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

 

och zipdriver eller vad du heter, jag tycker mitt inlägg var lite roligare än dina...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

David Karlsson

Jo, fast om man skall tycka annorlunda än majoriteten, så skall man tycka som jag.

PC & Mac är LIKA bra.

 

Punkt.

 

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tänkte på en sak: Var det inte så att

herr moderator sa att han inte skulle blanda sig i diskussionen under "dator-krig"?

 

Eller är herr MacWorld mer hetlevrad (desperat att rädda kvar prenumeranter?) än man först tror?

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Och vad gäller OS:en - striden står mellan Mac, Windows och Unix. Macen är vad jag vet den enda plattform som kan köra alla tre."

 

Det visar vad du kan. Det finns Macintosh emulatorer för PC och Amiga med, samt PC emulator för Amiga. Linux går utmärkt att köra på både Amiga och PC. Visste du att på Amigans storhetstid, precis när 68060 turbokorten släppts, så var den snabbaste Macen en Amiga med Shapeshifter (en shareware Mac emulator). Kul va? :)

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte testat Fusion PC va? Den emulerar en PowerPC Mac och kan hantera MacOS 8.0 utan problem. Den kommer även snart att släppas till Amiga (det finns redan ev Fusion till amigan, men den kan bara emulera MC680x0 Macar). När Haage&Partner släpper sitt dual G3 kort till Amiga så lär den snabbaste Macen åter igen bli en Amiga med emulator :)

(Nej, det inte inte rykten, det är fakta)

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där gick lite för snabbt för mitt eget bästa. Vad jag menade var att Fusion kommer i en PPC variant till _AMIGA_, inte PC.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

det är dryyygt med så låånga inlägg med så kompakt text! man orkar ju inte läsa!

 

men jag ville säga en sak till alla som pratar om Macens storhetstid: 80-talet.

som nån annan sa här omkring för ett tag sen: när den här människan gick till dataaffären för att köpa sig en Mac så skrattade bara expediten han upp i ansiktet och sa:

-Vem vill ha en dator med grafisk gränssnitt??? hahaha...

jag kan tänka mig att det var så på fler affärer än just denna. men det är jag lite för ung för att veta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis fått bekräftat av ett par personer att Fusion utan problem klarar av att köra alla MacOS 8, inte bara 8.0. Själv väntar jag spänt på PPC versionen för Amiga.

Enligt den ansvarige programmeraren är en PPC version för PC under utveckling.

Fusion är inte heller på något sätt olagligt bara för att den kräver Mac ROM. Man får helt enkelt gå ut och köpa dem i en Mac affär eller kopiera dem av sin befintliga Mac och använda dem sålänge du inte har både Mac'en och Fusion igång samtidigt.

Jag vet inte hur du luskat fram att Executor skulle vara den bästa emulatorn, den är ju ruskingt dålig. Den emulerar knappt MacOS 7 och går inte att uppgradera. Den har heller inget direkt SCSI stöd.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag aldrig stött på. Själv har jag en Logitech Marble FX+ trackball med optik istället för hjul o sånt gammalmodigt. Den rör sig i exakt den hastigheten jag vill att den ska röra sig i. Antagligen har du testat 29:- noname möss.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

sitter framför en Klumpaq deskpro celeron 266a och musen bara hackar fram över skärmen när man rör den!

dessutom är pekaren så otroligt FUL! Macens pekare är lättare att hitta och känns allmänt bättre.

tycker en PC är stel och har en egen vilja på nåt sätt. musknapparna börjar krångla (inte NetBus)

och grafiken är stel på nåt vis. satt å nätverks-quakea idag och det ser ju inte alls lika bra ut som till macen.

men det är väl nå krångliga konfigurationer låångt inne i systemet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har den datorn ett 29.90:- grafikkort. Grafikkort som man köper idag har hårdvarupekare, som inte blinkar när man för dem över animationer och liknande.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis lika svårt för en som inte kan hantera datorer att ändra iställningarna i Quake oavsett om han har en Mac eller PC. Om musknapparna börjar krångla kanske det är en gammal utsliten mus? Och om nu pekaren är så otroligt ful är det bara att rita om den. annars finns det tusentals olika färdiga pekare att välja mellan om man inte orkar lägga ner någon tid på att göra en egen.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

det är därför det finns spel... har man inget att göra kan man sätta sig och spela lite spel, inte sätta sig och pilla krångelheter i windows som man inte kan avsluta närsomhelst för då kommer datorn inte att starta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...