Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering vägras p g av skadad hårddisk


Boobo

Rekommendera Poster

Hej! När jag försöker skapa en säkerhetskopia går det inte. Felmeddelandet säger: Den senaste säkerhetskopieringen slutfördes inte eftersom det inte gick att säkerhetskopiera någon av enheterna i säkerhetskopieringen. Kontrollera att enheterna är inkopplade och fungerar.

 

Detaljerad information tar upp 18 objekt som ignorerades eftersom de fanns på den skadade enheten, t ex C:\Users\Ove\Documents. Alla vägrade ojekt ligger på C. Jag har försökt med verktyget för reparation av enheten, men det funkar inte. Jag får samma besked. Finns något alternativ där jag kan se skadan och ev. reparera den? Datorn (Dell stationär)och operativsystemet Windows 7 fungerar i övrigt.

Boobo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Defragmentera den "skadade" hårddisken

 

Starta sedan CMD.exe som administratör, och skriv in: chkdsk {skadad enhet} /R /X

(Tror det var denna växlar..)

 

Låt köras klart och prova igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defragmentera den "skadade" hårddisken

 

Starta sedan CMD.exe som administratör, och skriv in: chkdsk {skadad enhet} /R /X

(Tror det var denna växlar..)

 

Låt köras klart och prova igen..

 

Först bör man väl kolla om disken verkligen inte är skadad? Om den är skadad, då är en defrag det sista man vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först bör man väl kolla om disken verkligen inte är skadad? Om den är skadad, då är en defrag det sista man vill göra.

 

Tack för kommentarer. Det är klart att jag inte vill förvärra ev skada. Men hur kollar jag då om disken är skadad eller ej??

Boobo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HD tune exempelvis

http://www.hdtune.com/

kolla Health sidan. Ger dig S.M.A.R.T. värden.

 

Börja där. Men har du några andra problem med den disken? Men samtidigt förstår jag icke exakt vad för problem du egentligen har? Kan du manuellt kopiera de filer som du inte kan säkerhetskopiera?

Vad för program är det du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HD tune exempelvis

http://www.hdtune.com/

kolla Health sidan. Ger dig S.M.A.R.T. värden.

 

Börja där. Men har du några andra problem med den disken? Men samtidigt förstår jag icke exakt vad för problem du egentligen har? Kan du manuellt kopiera de filer som du inte kan säkerhetskopiera?

Vad för program är det du använder?

 

Tack! Körde HD tune och fick ok på Health status och ok på Error scan.

Tyvärr löser det inte problemet som är att säkerhetskopieringar inte kan ske med hänvisning till att disken är skadad. Kan möjligen plocka fil för fil(hundratals), men det är bl a schemalagda säkerhetskopieringen jag missar. Har inte registrerat andra problem med disken. Jag har Windows 7.

Boobo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...