Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bugg i Thomson TG789vn LÖST


CyMr

Rekommendera Poster

Hej alla. Har tidigare försökt att öppna port 21 i Thomson TG789vn men har hela tiden fått felet: "The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible."

Efter flera skrivningar i forum och samtal till Telia och inget svar hur jag kan öppna port 21 och att det nu är en känd bugg men bara för de som har FiberLan, det skulle alltså inte beröra ADSL kunder. Men nu är det så att jag är en ADSL kund och har exakt samma fel som de som har FiberLan.

Tillslut av en slump så hittade jag en lösning, kom jag på att försöka öppna port 21 till en bärbar dator som inte var ansluten till nätverket... och det lyckades. Tog bort den delningen och tog ur nätverkskabeln till min stationära som jag vill kuna använda FTP då jag uppdaterar hemsidor där. Startade min bärbara dator och gick in i routern dsldevice.lan och gjorde samma som tidigare men denna gång så öppnade jag port 21 till min stationära dator som nu var urkopplad från nätverket, öppnade även sedan port 21 även i min stationäras brandvägg och vipps så fungerade det.

 

Bifogar text som jag skrivit i ett annat forum också ifall det hjälper er mer:

Jag har hittat en lösning på hur man kommer runt detta problemet och man gör helt enkelt följande. Den dator man vill använda som FTP server får inte vara ansluten till nätverket. Använd en ex bärbar dator eller vilken som och gå in i routern dsldevice.lan

*välj spel och program delning

*tilldela ett spel eller ett program till en lokal nätverksenhet

*välj FTP Server och tilldela den dator nu som du vill ha som tilldelad (den finns med i listan trots att den inte är ansluten till nätverket).

*Lägg till.

*Och klicka på använd.

 

Dela även ut i ditt antivirus program om den har en brandvägg.

 

Starta om Thomson modemet. (jag gjorde detta men vet inte om det behövs)

Efter detta så fungerar FTP för mig och allt gick att dela ut.

 

Telia vet om felet och en uppdatering skall komma, men tillsdess så håll tillgodo.

MVH Conny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...