Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spela in genom ljudkortet

fredrik013

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har en dator med inbyggt ljudkort. Finns det någon möjlighet att spela in genom det från exempelvis internet?

På en del ljudkort när man ska spela in kan man välja "what you hear" eller något liknande. Men jag hittar inget sådant val i min dator med mitt inbyggda ljudkort.

Och det programmet kräver inget speciellt av ljudkortet så som "what you hear" som exempelvis Creatives ljudkort med flera har?

Och det programmet kräver inget speciellt av ljudkortet så som "what you hear" som exempelvis Creatives ljudkort med flera har?

Öeh.. nä det tror jag inte. Har använt det i många år på olika datorer med olika ljudkort. Alltid funkat. Det man kan höra i högtalarna kan den också spela in.

Hej!

På denna länk får man tips:http://klepke.blogspot.com/2009/07/spela-in-streamat-ljud-i-vista-och-dell.html.

Nu vet ju inte jag om du har samma op.sys och samma problem som jag hade, men själv har jag Windows 7 pro 64 bitar. Och jag har integrerat ljudkort. Inställningarna på ljudet är väl gömda, vilket framgår av bloggen du får länken till ovan. Audacity är ett gratisprogram som funkar jättebra att spela in "What You hear...", om du har hittat inställningsmöjligheterna i LJUD på Kontrollpanelen. Kolla guiden i bloggen! (Den blåmarkerade texten.)

Hoppas detta kan hjälpa dig!

Hjärtligt tack!

Jag kör också Win 7 64 men Home premium. Men det funkar.

Hälsningar Fredrik

• 10 months later...

Hej ny här Varför kan jag inte komma vis´dare och se länken nedan

Hej!

På denna länk får man tips:http://klepke.blogsp...a-och-dell.html.

Nu vet ju inte jag om du har samma op.sys och samma problem som jag hade, men själv har jag Windows 7 pro 64 bitar. Och jag har integrerat ljudkort. Inställningarna på ljudet är väl gömda, vilket framgår av bloggen du får länken till ovan. Audacity är ett gratisprogram som funkar jättebra att spela in "What You hear...", om du har hittat inställningsmöjligheterna i LJUD på Kontrollpanelen. Kolla guiden i bloggen! (Den blåmarkerade texten.)

Hoppas detta kan hjälpa dig!

Hej ny här Varför kan jag inte komma vis´dare och se länken nedan

Välkommen!

Antagligen för att den bloggen har upphört.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...