Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart kan man ladda ner "Moppespelet"?


Rstattin

Rekommendera Poster

Tjena! Tänkte igår när jag var på skolan att jag ville ha lite kul på lektionerna, och då kom jag på att jag ska skaffa "Moppespelet" men hittar ingenstans där jag kan ladda hem det! Om någon skulle ha det så kan jag gärna ge ut min mail så att ni kan skicka det på mail. Hoppas någon läser detta och endera ger tips på vart det kan finnas eller om ni har det själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Eforum håller vi oss till det som lagligt och följer reglerna //eforum.idg.se/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules så inget illegalt här i tråden.

 

Svaret är att du köper spelet och inte laddar ner det illegalt. På lektionerna ska du förstås följa med i undervisningen i stället för att spela.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

I Eforum håller vi oss till det som lagligt och följer reglerna http://eforum.idg.se...tion=boardrules så inget illegalt här i tråden.

 

Svaret är att du köper spelet och inte laddar ner det illegalt. På lektionerna ska du förstås följa med i undervisningen i stället för att spela.

 

Cecilia

Moderator

 

 

Du hörrudu Cecilia!

 

Vem har egentligen släppt in dig som moderator på detta forumet? Borde inte du som moderator på ett eforum om någon ha koll på vad som är illegalt inom datorvärlden?

Moppespelet är ett s.k freeware program om du vet vad det är för någonting? Dvs. att det blir lite svårt för grabben att köpa spelet eftersom det är gjort för att ladda ner gratis.

 

Här har du något att läsa om ikväll; http://sv.wikipedia....i/Gratisprogram

 

Och vad han gör på lektionerna kan vi väl låta vara hans ensak.

 

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju fullt möjligt för Rstattin att berätta att det inte var ett betalprogram.

 

För snart två år sedan när den här tråden började gick det nog inte finna ut att det var ett program som upphovsmakaren hade släppt för fri nedladdning genom att googla på namnet. Det är ju fullkomligt omöjligt för en mindre grupp, som vi moderatorer är, att känna till alla miljarder gratisprogram som finns.

 

Precis som du har rätt att skriva att du tycker att jag gör fel, har jag rätt att skriva att jag tycker att någon annan gör fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hörrudu Cecilia!

 

Vem har egentligen släppt in dig som moderator på detta forumet? Borde inte du som moderator på ett eforum om någon ha koll på vad som är illegalt inom datorvärlden?

Moppespelet är ett s.k freeware program om du vet vad det är för någonting? Dvs. att det blir lite svårt för grabben att köpa spelet eftersom det är gjort för att ladda ner gratis.

 

Här har du något att läsa om ikväll; http://sv.wikipedia....i/Gratisprogram

 

Och vad han gör på lektionerna kan vi väl låta vara hans ensak.

 

Tack för mig.

 

Jag håller helt med dig Lolle12. En seriös och professionell moderator skall hålla sig till de uppgifter denne har att utföra på forumet. Inte tillrättavisa frågeställare med personliga synpunkter och moralpredikningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hehe vad bra att ni står på min sida!  :D

Har fortfarande inte hittat någon sida eller någonstans där jag kan få tag i "moppespelet" och undrar nu om någon vet av något och kan ge mig information eller kanske ni kan skicka det till mig?

 

Till moderatorer (nämner inga) som tror att jag vill vara olaglig och ladda hem ett spel som kostar pengar så ska jag nu förklara för er att det är ett GRATIS spel som jag pratar om!

 

Hoppas någon vet något.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Högst upp på den sidan står det just nu: 19:11 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Kanske funkar nedladdningen när den uppdateringen är klar, dvs. om det nu går att ändra till Win98 läge. Kanske går det om du kör Windows XP men du kanske har Windows 8. Har du provat de andra länkarna som föreslås i kommentarerna?

Fungerar någon av länkarna för dig?

Det verkar förstås som om du gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nix, Moppe spelet går Ej att ladda ned från några som helst länkar från ovanstående - och jag har provat alla.

Tyvärr har jag inga vidare tips. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...