Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Segt att starta program


oilson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Varje gång jag ska starta ett program tar det väldigt lång tid. När programmet väl kommit igång så fungerar det ok, men ofta händer det att programmet (inte svarar). Det började för tre dagar sedan och jag märkte en liten förbättring när jag gjorde systemåterställning, men det blev snabbt lika dåligt igen. Har jag fått virus eller beror mina problem på något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en koll av din hårddisk.

 

Ifos borde inte en systemåterställning påverka denna hälsa men när en dator segar ned sig är det alltid värt att kolla det.

Enkla kollen är SMART-status med exempelvis HD Tune

http://www.hdtune.com/

Börja där.

 

Gällande virus och liknande så finns det några Viktiga trådar i denna del av forumet som du kan börja med att läsa, där finns tips om program och tester du kan prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat med HD Tune (tog 45 minuter att ladda hem och starta programmet). Som jag förstår det så är det inte så illa som det har varit för andra här på forumet, men jag är dessvärre väldigt okunning och vet inte riktigt vilka slutsatser jag ska dra. Är hårddisken frisk? Om det inte är hårddisken som är problemet, vad kan det då vara?

post-122588-0-61351300-1298971468_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en titt under Health-fliken.

Det benchmark du testat visar iofs på att din disk tycks jobba på bra om än det inte är den snabbaste disken som finns. (lite hög CPU)

 

Kan mycket väl vara något annat än disken och då ber jag att få lämna över till andra här på forumet. Läs som sagt de klistrade trådarna och ladda hem och kör de sökprogram som finns nämnda där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...