Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ta bort fil som "inte finns"


Samson1972

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en fil på skrivbordet som jag tog bort för länge sedan men den ligger typ kvar men ändå inte?? filen är på 0 kb och när jag försöker att ta bort den så säger datorn att filen inte finns och felsäkert läge funkar inte heller.

Har någon något tips på hur jag får bort filen.

/Samson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en gammal torrent fil men den är som sagt redan borttagen, men det lämnades kvar en tom fil på 0 kb som inte går att ta bort. Har redan testat CCleaner utan resultat. Jag laddade även hem lock hunter men det programmet säger också att filen inte existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ta bort den med det torrent program du har? I uTorrent kan man välja att ta bort "torrent" eller "torrent+data"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

starta datorn i felsäkert läge med kommandotolk.

Ange följande kommando vid promten:

dir c:\Users\anv.namn\desktop

för att se om du hittar filen, så att filnamnet verkligen blir rättstavat, det kan finnas något

konstigt tecken som inte syns men som gör att det blir fel med namn-matchningen i kommandot.

Sedan, om du hittar den, kör:

del c:\Users\anv.namn\desktop\filnamn

Mvh

Mats H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar filen i dir men när jag kör del så hittas inte filen och jag har kollat stavningen flera gånger. jag testade tom att lägga till ett mellanslag efter filnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du skrivit filnamnet inom citationstecken efter del?

 

Prova med tabkomplettering, alltså skriv de första bokstäverna i filnamnet och tryck på Tab-tangenten tills namnet dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inom citationstecken fungerar inte heller och filnamnet hittas inte med tabkomplettering. filnamnet börjar med [Torrentworld.net]

och om jag skriver [T så hittar tabkompletteringen ingenting och om jag endast skriver [ så hittar tabkopletteringen en massa, men inte den aktuella filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut om du ger kommandot:

dir /x

 

Då visas det korta dos-namnet (8+3 tecken). Det kan också användas för att ta bort filer.

 

Eller går det att byta namn på filen till något enkelt utan [ och ] utifall att det beror på det ovanliga tecknen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...