Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken mobil skall jag välja?


blavitt81

Rekommendera Poster

Behöver råd och tips på vilken mobil jag skall satsa på.. Har nu bestämt mig för att jag skall ha abonemang, så mobilen inköpspris är nu oviktigt..

 

De önskemålen jag har är:

- Vill ha en grymt bra surfmobil

- Vill kunna se tv i mobilen

- En bra kamera på minst 5 megapixel.

- En hyfast stor skärm

- Kunna gå in på de flesta internetsajter (behöver troligtvis då ha flashstöd eller har jag fel???????)

- Kan se film i mobilen.

 

Vad jag förstår så uppnår inte iphone 4 alla mina önskemål.. Berätta för och nackdelar och framför allt varför Ni rekommenderar just den mobilen....

 

Är behov av all hjälp......

 

/ Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kollat vidare och i nuläget så står det mellan Iphone 4 och HTC Desire HD.... Vilken skulle Ni själva ha valt, om ni vill ha en grym surftelefon men samtidigt intresserad av ovanstående önskemål?

HTC har ju bättre kamera, har flashstöd, större skärm samt tar fler videoformat.. Medan Iphone kanske är en bättre surftelefon och en bättre helhet.

 

Har också några frågor:

- Är det så att det flyter bättre på en iphone när man surfar?

- Hur viktigt är det att ha flash? Kan man inte gå in på sidor som kräver flash när man använder iphone?

 

Är jätte jätte tacksam för all hjälp......

 

/ Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Desire i dag. Har känt lite på en Desire HD men jag tycker den är för stor. Kameran på Desire är inte så bra. Jag tror nog iPhone:s är bättre.

 

Desire och iPhone har samma webbläsare, så det är inte så stor skillnad.

 

Med iPhone kan du inte gå in på en sida som kräver flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också htc desire, ej hd, och är nöjd med storleken. Frun har en samsung galaxy i9000 och den upplever jag lite för stor. Desire har 3,7" och samsung 4" skärm.

Att surfa fungerar bra tycker jag och en bra sak med android 2.2 som jag förstått att iphone inte kan är att fungera som wi-fi hotspot till 4 enheter, datorer eller telefoner, iphone kan väl endast användas för surf till dator med usb.

Den viktigaste fördelen med android, Angry birds är gratis :lol:

 

samsung saknar blixt men söker du mobil med bra kamera så är det nokia n8 som gäller men då är du fast med symbian....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns också några tidigare trådar med diskussioner kring inköp av smartphones:

//eforum.idg.se/topic/323106-iphone-3-gs-eller-sonyericsson-satio/

//eforum.idg.se/topic/323403-hjalp-mig-hitta-min-mediamobil/

//eforum.idg.se/topic/326473-iphone-3-eller-4/

//eforum.idg.se/topic/325873-iphone-4-eller-nokia-n8/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...