Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta Integrerad grafik


Balrogis

Rekommendera Poster

Tjena

Jag har tröttnat på mitt förtjusande integrerade grafik chip som bestämmer sig att krascha lite då och då jag kör vissa spel. Därför har jag skaffat två olika grafikkort, ett som jag fick och ett som jag har köpt. Men eftersom jag knappt har öppnat en dator så har jag ingen som helst aning om hur jag ska göra.

 

Jag har försökt söka på internet efter hjälp men har då hittat lösningar som antingen är för komplicerade för min hjärna att förstå eller okomplett.

 

Jag vet inte ens om grafikorten är kompatibla till min dator då jag vet att det finns olika slags utgångar på en dator. Jag har då sökt efter Info om min dator men kan inte påstå att jag förstod det så bra.

 

http://h10025.www1.h...ct=3928901#N770

 

Grafikkorten jag har är en Geforce 8400GS 512 Mb DDR2 och en GT220 Geforce 1GB DDR2.

 

Skulle vilja ha hjälp eller en knuff mot vart jag kan få hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Integrerad grafik byter man inte ut utan man ansluter ett (till) grafikkort.

Du har en kortplats som heter PCI Express x16 och minst ett av korten passar, troligen båda.

En del grafikkort kräver extra spänningsmatning och hur det är med just dina kort vet jag inte. Det kan vara något att kolla upp.

Jag antar att man behöver ändra inställning i BIOS så att grafiken styrs ut till rätt kort, men det lär vara olika nu. (många år sedan jag gjort detta)

Egentligen bara att testa sätta i ett kort, på rätt plats, och se vad som händer eller inte händer..

 

Jo en sak till, ditt nätagg. klarar 300 W.

Se om du kan hitta info om vad dina kort kräver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...