Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Array som ska rymma structs


aicsaic

Rekommendera Poster

Hej, jag håller på med XNA. Jag vill göra en array som jag döper till fireballArray och som rymmer 4 stycken structs av structen Sprite.

 

Om det har nån betydelse hur structen sår ut så ser den ut så här:

Jag vill alltså göra en array med med 4 stycken av structen Sprite. Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lista av Sprite-objekt verkar väl lämpligt, men ev. kan en annan collection-typ vara lämpligt, beroende på hur den ska användas.

public class SpriteList: List<Sprite> { }

som du sen använder precis som en vanlig List<>

SpriteList bulletList = new SpriteList();
Sprite sprite = new Sprite();
bulletList.Add(sprite);

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lista av Sprite-objekt verkar väl lämpligt, men ev. kan en annan collection-typ vara lämpligt, beroende på hur den ska användas.

public class SpriteList: List<Sprite> { }

som du sen använder precis som en vanlig List<>

SpriteList bulletList = new SpriteList();
Sprite sprite = new Sprite();
bulletList.Add(sprite);

 

Det där känner jag inte igen. Är du säker på att det är en array?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det där var en lista av Sprites, vill du ha en vanlig array använder du det på precis samma sätt oavsett vilken typ de innehåller.

 

Ex. array av Sprite

Sprite[] sprites = new Sprite[3];
sprites[0] = sprite;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...