Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om - omedelbart


Dama

Rekommendera Poster

Jag har ett riktigt allvarligt problem. Riktigt allvarligt.

Min dator startar om direkt efter någon sekund då "DELL" visas upp. Detta problem började först idag och jag vet inte vad jag ska göra. Har misstankar om ett virus då Avira upptäckte någonting igår, men många filer har jag inte backup på så ja skulle helst vilja hitta en annan metod än killdisk.

 

 

 

 

 

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag har ett riktigt allvarligt problem. Riktigt allvarligt.

Min dator startar om direkt efter någon sekund då "DELL" visas upp. Detta problem började först idag och jag vet inte vad jag ska göra. Har misstankar om ett virus då Avira upptäckte någonting igår, men många filer har jag inte backup på så ja skulle helst vilja hitta en annan metod än killdisk.

 

Förslag?

 

Virus tror jag inte så mycket på att det är. Däremot kan det vara minnena eller rent av hårddisken som håller på att kasta in handduken. Kör ett test av båda för säkerhetsskull!

 

Bränn ned ISO:n på en CD/DVD och boota (starta) datorn på skivan:

http://partedmagic.com/doku.php

 

En suverän dist med allt man kan tänka sig i felsökningsväg under ett tak.

 

Annars finns den här också om Linux avskräcker dig:

http://www.ultimatebootcd.com/

 

En fördel om du låter felsökningsprogrammen gå under natten när du inte använder datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en bärbar instämmer jag direkt med Stefan, kass hårddisk.

Jag har haft 4 st bärbara i jobbet, på två har hårddiskarna bytts ut.

På min senaste en Dell D620 höll hårddisken 1 år innan det var nödvändigt med ominstallation,

nästa ominstallation kom efter 6 månader, nästa efter 3 månader och då hade ITavdelningen fått hem en ny hårddisk som sattes in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett riktigt allvarligt problem. Riktigt allvarligt.

Min dator startar om direkt efter någon sekund då "DELL" visas upp. Detta problem började först idag och jag vet inte vad jag ska göra. Har misstankar om ett virus då Avira upptäckte någonting igår, men många filer har jag inte backup på så ja skulle helst vilja hitta en annan metod än killdisk.

 

Jag skulle hellre försöka att starta med Windowsskivan och göra en reparation av startfilerna i 1:a hand

 

och hjälper inte det så kan man göra en reparation av Windows från skivan.

 

 

Nu skriver du inte vilken Windowsversion du har XP, Vista eller Windows 7 men antingen så Googlar du på hur du ska görareparation av din Windows, eller så får du ställa frågan här igen.

 

 

 

 

Ex. på Googlefråga http://www.google.se...a+vista&spell=1

 

 

 

 

 

 

 

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Löste sig dock. Fick tipset att trycka F8 några gånger medan den startar och nu är problemet konstigt nog, men lyckligtvis, löst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...