Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur instalera skrivare HP laserjet 1012 i Windows7


tofe

Rekommendera Poster

Hej

Hur får jag igång skrivaren i Windows7.

Det är en HP laserjet 1012.

Den fungerar utmärkt i ubuntu, så det är inge fel på skrivaren men Windows kan inte hantera den.

Inga driv-rutiner installerades kommer det upp när jag försöker felsöka.

Det finns inga driv-rutiner varken på windows uppdate eller HP-s hemsida!!?

 

Är nybörjare på Windows7, har använt ubuntu i tre år efter att windows wista kraschade så hårt att jag inte fick igång det mer. Inte ens restor skivan fungerade.

Har just köpt en windowsdator och får inte ens i gång skrivaren.

Någon som har förslag på lösning?

 

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilken version av Windows 7 - 32 eller 64-bitars?

Om det inte finns drivrutiner för Windows 7 så prova med att ladda hem drivrutin för Windows Vista istället, men det måste vara rätt 32 eller 64 bitar.

Hämta drivrutin: http://h20000.www2.h...SeriesId=377934

 

Det står visserligen på HP:s sida att just den skrivaren inte supportas i Windows 7 och dom erbjuder ett inbyte till en nyare, men som sagt, prova med Vista drivrutinen.

http://h20000.www2.h...ectID=c02535920

 

Du kan börja med att skapa en återställningspunkt först, så om något skulle gå galet så kan du alltid återställa systemet till den statusen det hade innan:

 

  • Öppna System genom att klicka på Start-knappen, högerklicka på Dator och sedan klicka på Egenskaper.

  • Klicka på Systemskydd till vänster. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

  • Välj fliken Systemskydd och klicka på Skapa.

  • Skriv en beskrivning i dialogrutan Systemskydd och klicka sedan på Skapa.

 

[Edit] Ja precis Monshi, såg inte att du också länkade.

Ibland så fungerar Vistas drivrutiner med Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att drivrutiner för Vista eller 2000 kan passa, ibland kan det fungera, du kan ju alltid pröva?

 

Men annars så är ju detta tyvärr livet idag, att det är många äldre prylar man har som tyvärr inte passar med Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilken version av Windows 7 - 32 eller 64-bitars?

Om det inte finns drivrutiner för Windows 7 så prova med att ladda hem drivrutin för Windows Vista istället, men det måste vara rätt 32 eller 64 bitar.

Hämta drivrutin: http://h20000.www2.h...SeriesId=377934

 

Det står visserligen på HP:s sida att just den skrivaren inte supportas i Windows 7 och dom erbjuder ett inbyte till en nyare, men som sagt, prova med Vista drivrutinen.

http://h20000.www2.h...ectID=c02535920

 

Du kan börja med att skapa en återställningspunkt först, så om något skulle gå galet så kan du alltid återställa systemet till den statusen det hade innan:

 

  • Öppna System genom att klicka på Start-knappen, högerklicka på Dator och sedan klicka på Egenskaper.

  • Klicka på Systemskydd till vänster. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

  • Välj fliken Systemskydd och klicka på Skapa.

  • Skriv en beskrivning i dialogrutan Systemskydd och klicka sedan på Skapa.

 

[Edit] Ja precis Monshi, såg inte att du också länkade.

Ibland så fungerar Vistas drivrutiner med Windows 7.

 

Hej

Tack för snabbt svar.

Det är 64-bitars windows 7.

Hur installerar jag driv-rutinerna när dom är nerladdade?

Och hur tar jag bort dom om dom inte fungerar?

 

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=se&prodTypeId=18972&prodSeriesId=377934&prodNameId=306510&swEnvOID=2100&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=lj-67501-1

 

(Man klickar på texten under driver description för att komma till länken ovan)

 

För att avinstallera tror jag det räcker med att ta bort skrivaren med högerklicksmenyn.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hur får jag igång skrivaren i Windows7.

Det är en HP laserjet 1012.

Den fungerar utmärkt i ubuntu, så det är inge fel på skrivaren men Windows kan inte hantera den.

Inga driv-rutiner installerades kommer det upp när jag försöker felsöka.

Det finns inga driv-rutiner varken på windows uppdate eller HP-s hemsida!!?

 

Är nybörjare på Windows7, har använt ubuntu i tre år efter att windows wista kraschade så hårt att jag inte fick igång det mer. Inte ens restor skivan fungerade.

Har just köpt en windowsdator och får inte ens i gång skrivaren.

Någon som har förslag på lösning?

 

Tommy

 

Jag har själv en HP 1012 och kör W7 -64bit. jag tog drivrutinerna som är till HP 1015 och det fungerar bra förutom att i bland så måste jag starta om skrivaren då den får ett fel med utskriften. Förutom detta så går det utmärkt att ta denna drivrutinen. Lägg till skrivare och välj drivrutinen i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...