Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DSL filter

Jiger

Recommended Posts

Jag har en HP PSC 2410 Photosmart AiO som jag använder tillsammans med bredbandstelefoni samt ADSL på en telefonlinje. I hjälpen sägs det att det inte kommer att fungera att faxa (vilket det inte gör) om man inte kopplar in ett s k DSL filter mellan maskinen och telefonjacket. Vet någon vad detta är, var man kan få tag i det samt lämplig produkt för just mitt ändamål.

Ett sådant filter är väl det som också kallas splitter och som sitter i första jacket vid en normal ADSL-anslutning med vanlig analog telefoni.

Som jag tolkar din fråga har du övergett analog telefoni och behöver därför ingen sådan splitter. Men faxen vill ha den.

Jag har aldrig haft nån spitter i telefonjacket när jag hade analog telefoni (såvida det inte satt i modemet).

Det är rätt att jag nu har bredbandstelefoni (digital telefoni) och därför kanske det behövs ett s k DSL-filter, men faxen kanske inte funkar under några omständigheter med digital telefoni i alla fall??

Jag har aldrig haft nån spitter i telefonjacket när jag hade analog telefoni (såvida det inte satt i modemet).

Det är rätt att jag nu har bredbandstelefoni (digital telefoni) och därför kanske det behövs ett s k DSL-filter, men faxen kanske inte funkar under några omständigheter med digital telefoni i alla fall??

Du kanske anslöt modemet med en mellanpropp enl. bild 1?

I den är "splittern"/DSL-filtret.

Min gissning, som bara är en gissning, är att du måste ansluta en splitter, kanske en som enl. bild 2 före din fax.

post-52940-0-31873600-1298481653_thumb.png

post-52940-0-49488600-1298481667_thumb.png

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...