Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sida-vid-sidakonfiguration är felaktig i Windows Live Mail


LillyM

Rekommendera Poster

Jag har problem med att starta Windows Live Mail, jag får upp en varningsruta där det står;

 

"C:\Program Files\Windows Live\wlmail.exe

 

Programmet kunde inte starta eftersom programmets sida-vid-sidakonfiguration är felaktig. Kontrollera händelseloggen för ytterligare information."

 

Jag har lyckats hitta Händelseloggen, men den hjälper inte... (det var någon uppdatering som behövde göras, men det hjälpte inte) Har startat om datorn flera ggr, men varningen kommer upp ändå!

 

Hur ordnar jag till detta?!

 

Tack på förhand!

 

//Jenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

prova att göra följande,

öppna KOmandotolken genom att skriva cmd i sökrutan, sedan högerklickar du för att köra som admin.

Skriv sfc /scannow vid prompten.

Använda Systemfilsgranskaren för att felsöka saknade eller skadade systemfiler i Windows Vista eller Windows 7

 

Avvakta att skanningen slutförs och återkom med resultatet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar!

 

Jag provade det du skrev och följde instruktionerna på länken.

Det som kom upp efter sista kommandot var;

"ADMINISTRATORS: Det har inte gjorts någon mappning mellan konotnamn och säkerhets-ID. 0 filer behandlades; Det gick inte behandla 1 filer"

 

Det går fortfarande inte öppna mejlen

 

//Jenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan prova att reparera din Windows LIve installation.

Kontrollpanelen\Program, hitta Windows Live och högerklicka på det.

Välj reparera, starta om din dator och testa igen.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Började med att installera ovanstående och starta om datorn, när det inte fungerade gick jag in på Program och funktioner. Där hittade jag inte Windows Live, men Windows Live Sync.

När jag skulle reparera säger datorn så här;

"Den funktion som du försöker använda finns på en nätverksresurs som är otillgänglig.

 

Klicka på OK om du vill försöka igen, eller ange en alternativ sökväg till mappen som innehåller installationspaketet WindowsLiveSync.msi i rutan nedan."

 

Eftersom jag inte vet om det finns någon alternativ sökväg har jag bara tryckt OK några gånger, men med samma resultat... :(

 

//Jenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kontrollera att du kommer åt ditt mailkonto på webben, logga in på Windows Live och kontrollera.

Om du gör det och kan se dina email, så finns de kvar där.

 

Prova med att installera om Winows Live Mail.

Hämta installationsfilen här:

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=56883de5-2024-4631-806e-757693072a1c

 

Du kommer antagligen att få välja vilket, eller vilka Windows Live program du vill hämta.

Vid installationen, och om programmet hittar ditt Windows Live så kommer du att få frågan om du vill installera eller reparera, välj reparera.

Om detta inte går välj då att avinstallera alla Windows Live program och installera om.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kontrollera att du kommer åt ditt mailkonto på webben, logga in på Windows Live och kontrollera.

Om du gör det och kan se dina email, så finns de kvar där.

 

Prova med att installera om Winows Live Mail.

Hämta installationsfilen här:

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=56883de5-2024-4631-806e-757693072a1c

 

Du kommer antagligen att få välja vilket, eller vilka Windows Live program du vill hämta.

Vid installationen, och om programmet hittar ditt Windows Live så kommer du att få frågan om du vill installera eller reparera, välj reparera.

Om detta inte går välj då att avinstallera alla Windows Live program och installera om.

 

Mvh

Mats H

 

Hej igen,

 

Mina mejl hämtas från Spray, så jag använder inte Live-mejlen. Jag kommer åt mina mejl när jag loggar in på spray, men bara de nya som inte laddas ner till datorn än.

 

Jag provade även att ladda ner nytt program enligt länken, men då säger den att jag redan har ett nyare program redan. Innebär det här att jag kommer förlora alla mina kontakter och mejl som finns på datorn? =(

 

//Jenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rolle50:

Du hittar nu dina inlägg i en egen tråd här:

//eforum.idg.se/topic/327689-sida-vid-sidakonfiguration-ar-felaktig-i-msn/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...