Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7. Hänger Sig Vid Uppstart av alla vis.


lonnblads

Rekommendera Poster

Hej allesammans.

 

Det är nämligen så att jag har ett litet eller "stort" problem med min dator.

När jag som vanligt ska starta min dator så fryser den vid "Windows startas" händer ingenting.

Har testat startreperation, felsäkert läge, felsäkertläge med kommandtolken, senaste fungerande konfiguration har testat allt!

 

Har också kollat hårddisken och den är det inget fel på. Har resettat BIO'sen, tagit ut grafikkortet och satt in det igen.

Har även testat att ta loss alla sladdar från modekortet. Men den hänger sig hur jag än gör...

 

Har Windows 7 Proffesional om ni undrar...

 

En sak till också, när jag startar felsäkert läge så står det hämtar filer och så matar det på. Men det hänger sig när den kommer till AVGIDEH.sys. Kan det ha något med mitt antivirus program? Jag har nämligen AVG antivirus programmet...

 

Snälla Hjälp mig den har varit så här i ungefär 2 dagar nu vet inte vad jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allesammans.

 

Det är nämligen så att jag har ett litet eller "stort" problem med min dator.

När jag som vanligt ska starta min dator så fryser den vid "Windows startas" händer ingenting.

Har testat startreperation, felsäkert läge, felsäkertläge med kommandtolken, senaste fungerande konfiguration har testat allt!

 

Har också kollat hårddisken och den är det inget fel på. Har resettat BIO'sen, tagit ut grafikkortet och satt in det igen.

Har även testat att ta loss alla sladdar från modekortet. Men den hänger sig hur jag än gör...

 

Har Windows 7 Proffesional om ni undrar...

 

En sak till också, när jag startar felsäkert läge så står det hämtar filer och så matar det på. Men det hänger sig när den kommer till AVGIDEH.sys. Kan det ha något med mitt antivirus program? Jag har nämligen AVG antivirus programmet...

 

Snälla Hjälp mig den har varit så här i ungefär 2 dagar nu vet inte vad jag ska göra.

Avinstallera AVG och prova igen att ominstallera...viktigt att du kanske väljer rätt version 32bitars eller 64 bitars beroende på ditt operativ..Har slutat med att använda AVG, strulade oftast, själv kör jag Kaspersky Antivirus..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera AVG och prova igen att ominstallera...viktigt att du kanske väljer rätt version 32bitars eller 64 bitars beroende på ditt operativ..Har slutat med att använda AVG, strulade oftast, själv kör jag Kaspersky Antivirus..

 

 

 

Tack för ditt svar.

 

Men hur ska jag kunna avinstallera AVG? Kan inte starta normalt eller felsäkert läge lr något laggar bara ihop fryser fast.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste (i de fall där du inte loggat in, sedan "Sist") är att trycka F8 för att hamna i felsäkert läge menyn och där välja "senast fungerande konfiguration"

 

Men det fungerar bara så länge du inte loggat in sedan problemet uppstod!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. det har jag testat jag har testat alla alternativ av uppstart. Men inget fungerar har testat hårddisken och det är inget fel på den. :o

 

 

 

Annars stoppa i windowsskivan starta om, sedan under alternativen reparera windows och kör en reparation kanske kan hjälpa, läste att en uppdatering av AVG ställde till detta problem men detta var 2010,, Har ej kollat föregåendes länk kanske samma tips..:o
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om inget av de tips som du fått och inga av dina egna ideer hjälper, är nog en ominstallation sista utvägen.

Tyvärr :(

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag sätter i en live-cd eller installations skiva så hänger den sig i uppstarten också. WTF:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn är några år gammal kan det vara bra att titta efter hur kondensatorerna på moderkortet ser ut. De ser ut som små torn och ska vara platta och rena upptill och det ska inte ha läckt något nertill. Du kan se bilder på dåliga kondensatorer på http://www.badcaps.net/, http://www.badcaps.net/pages.php?vid=5 och http://techworld.idg.se/2.2524/1.123739

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att ni hjälper till=)

 

Jag har gjort en memtest och det var 0 errors inga fel.

Har också kollat "tornen" och inte har läckt eller ser konstig ut.

 

Min dator är endast strax över 2 år gammal.

 

Det är en Fujitsu Siemens Amilo.

 

MVH Oscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator?

Har du lagt till eller bytt ut någon hårdvara, t ex grafikkort, under tiden du haft den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator?

Har du lagt till eller bytt ut någon hårdvara, t ex grafikkort, under tiden du haft den?

 

Hejhej=)

 

Jag har aldrig byt ut någon hårdvara på datorn sedan jag köpte den.

Det är en Fujitsu Siemens Amilo stationär vit. Har inte en anning vad den heter mer.

 

MVH Oscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu var disk testet slutfört! Okej så här står det.

 

Test Results

WDC WD6400AAKS-07A7B

 

Operation Completed Successfully.

Disposition Code = 0x00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Bra att hårddisken är OK!

Vilken Live CD har du testat att starta med?

Är något annat än skärm, tangentbord och mus anslutet till datorn?

Om, ta då bort allt ej nödvändigt.

Glöm ej att leta efter etiketterna!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag har hittat vad datorn heter iallafall = fujitsu siemens amilo desktop Li 3740.

 

Sedan under en streck kod står det DNAJ002068.

 

Jag har tagit 3 st bilder som jag skulle kunna visa men det går ju inte att lägga in bilder här:O

 

Live cd's

 

Ubuntu.

Backtrack 4 :P.

Linux.

 

Och jag har testat att starta med alla vanliga saker inkopplade till datorn och utan alla. Har testat med bara tangentbord men det hänger sig endå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tagit 3 st bilder som jag skulle kunna visa men det går ju inte att lägga in bilder här:O

Om du klickar på knappen "Skriv nytt inlägg i tråden", ser du då inte möjligheten att ladda upp bilagor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...