Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

använda sig av frames, en scroll högre än sidan


happyfejs

Rekommendera Poster

Ska ha in en shop på sidan, men hittar inga som kan anpassa deras system efter vad jag vill ha. Därför tänkte jag kanske använda mig av frames bara för att få in butiksdelen. Kan man ha ett framset som är högre än skärmen på nått sätt och endast en scroll, jag tänkte använda mig av en egen header och egen footer och endast ha content delen från shoppen.

Så här ser det ut nu. http://www.oddbirds.nu/frames.html

 

säg att jag vill ha header 460px hög, footern 400px hög och sen ha mitten framen så stor som shoppen är, låt säga 2000px hög..

 

EDIT: Det jag menar med en scroll är att jag vill att hela sidan(alla tre frames) ska scrolla ihop..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det skulle vara bättre om du istället använde php include.

 

<?php include 'namnet på filen som du vill läsa in' ?>

 

Alla filer som har <?php ?> taggar i sig måste sparas som php filer ex. index.php.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora nackdelen med iframes/frames och butiker är att det blir krånglig för kunder/besökare att länka direkt till olika produkter (samt att navigation mellan din sajt och din butik kan bli försvårad och förvirrande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, kom på det med länkningen också, så har löst det på annat sätt, har designat om butiken ganska mycket istället :)

 

php include funkade inte så bra när man tar filer från två olika servrar, testade det också.

 

Tack för era svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...