Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rör musen i vlc = fryslagg


Manex

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett väldigt störande problem med windows 7 som helt plötsligt började cpa.

 

När jag exempelvis kollar på film i vlc och någon loggar in på skype så laggar de fast tills de går bort. Om jag rör musen laggar de fast. Spelar jag exempelvis ett spel som inte är fullscreen så laggar de fast så fort jag håller musen på en ikon i aktivitetsfältet.

 

Jag har installerat de senaste drivrutinerna för grafikkortet, så vad kan problemet vara??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för mus?

 

http://www.inet.se/artikel/6101330/logitech-ls1-laser-mouse-grape-acid

 

Tror knappast de har betydelse, eftersom det där med att hålla musen på en ikon i fältet gör att allting laggar fast. Det laggar fast så fort beskrivningen på ikonen kommer upp. så fort en ruta överhuvudtaget visar sig laggar spel/vlc fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Har du installerat senaste drivrutinerna för din mus?

 

...av ditt inlägg att döma verkar det snarare vara musen som spökar än grafikkortet och drivrutinerna som hör till det.

 

Prova med en annan mus om inte det heller fungerar. Se om det slutar "lagga fast" då.

 

VLC har jag också haft problem med. I något annat forum fick jag rådet att installera om VLC, men inte heller det hjälpte. Bytade då till mediaspelaren KMPlayer som funkade bättre. Allt flöt på hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte musen, testade med en annan. Strunta i vlc problemet. När jag håller musen över exempelvis firefox i aktivitetsfältet så kommer beskrivningen på den upp i en liten ruta, just då laggar spelet fram till ja tar bort rutan. Samma sak med skype, så fort nån loggar in laggar de fast och går bort när rutan väl e borta. Förstår verkligen inte vad problemet är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...