Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Poäng


m a r c u s

Rekommendera Poster

Det här med poäng är ju lite kul - men finns det någon möjlighet att se för vilka inlägg man fick dem?

 

Stolt över mina två... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej det finns inte. synd att folk inte ger ut mer poäng, det finns många inlägg som är värda som inte har...

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad innebär det att ¨få poäng? Kan det ge någon form av bonus från IDG eller är det bara en kul grej som man kan skryta med?

 

Sant - aldelles för få som ger poäng. Måste medge att jag ej gett någon poäng ännu. Mest poäng verkar de inlägg som är roliga eller driver med andra inlägg få. Vore kul om de (även jag) som ställt frågorna och fått hjälp, och även andra som fått hjälp, ger poäng till de mest värda inläggen i tråden.

 

IDG kanske kan införa statisktik även på hur många poäng man gett...

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt med på ditt inlägg. Du får dock inga poäng eftersom du inte löst problemet.

:)

 

Men helt klart SKA man ge poäng till dem som löser ett problem åt en.

 

Möjligt att för få personer känner till poängsystemet?

Någon bonus lär inte utgå men varför inte byta mottot Den som har flest prylar när han dör vinner mot Den som har mest eforums-poäng när han dör vinner???

;)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-20 12:25:51 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle var kul att se en Top 10 ;)

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det skulle vara enormt lätt att fuska. Bara att skapa en extra profil vars enda syfte är att dyrka en och allt man säger.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. Det är väl inte så mycket man skulle kunna säga till en sån person. I samma andetag som man säger: "-Grattis! Du ligger etta på poängligan!" säger man "-Skaffa dig ett liv!".

 

Kan ju knappast kännas bra att ligga högt på en topplista om man är okunnig inom området.

:)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge det finns tävlingar, kommer det finnas fuskare.

 

-gammalt same-ordspråk

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer jag att tänka på en annan info man kan få via användarinfon. Om tex Stoffe-2K tittar på sin användarinfo, eller om någon annan gör det, så ser han/hon att Stoffe-2K fått en utmärkelse.

Har detta något att göra med poängen?

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag instämmer, det är synd att det är så lite poäng utdelade, vi människor behöver något mål här i livet...

(fiska poäng på eforum skall nog bli mitt nya jobb *ler*)

 

viserligen så instämmer jag även i det som skrev lite längre ner .. så fort det kommer en topplista så kommer det komma folk som dubbel reggar konton och sitter och ger sig poäng in i det oändliga...

 

 

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, det har inget med poäng att göra...

 

Om du/någon vill se fler kola in Weyland och Petra Holmström...

 

 

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

-Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Tjaba,

jag har varit på semester, så jag har inte kunnat följa er diskussion om poäng. Men nu så...

 

Fast det skulle vara enormt lätt att fuska. Bara att skapa en extra profil vars enda syfte är att dyrka en och allt man säger.

 

Jag säger bara en sak: försök :)

Man kan bara ge ett poäng per inlägg, och som mest kan ett inlägg få fem poäng, så om du lyckas skrapa ihop massor poäng på det här sättet är du nästan värd ett pris bara för den ansträngningen :-)

 

Skämt åsido, poängen är just nu bara ett försök, för att se vad som händer. I framtiden kommer man via poäng kunna få förmåner från IDG, bland annat i form av billigare prenumerationer, men även utnyttja andra tjänster som annars kanske kostar, alternativt köpa saker.

 

Framtiden får utvisa :-)

 

/s

 

 

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

En representant från IDG, på eforum ? Måste va en bugg :-)

 

Aj, den sved :-)

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mest att det verkar som om det här med poäng och utmärkelser verkar vara nån form av ryggdunkarklubb...

 

Om någon mot förmodan vill ge mig en poäng någon gång, gör det inte!

Jag kan vara trevlig och hjälpsam utan fjäsk!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...