Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdisk vill inte hittas


Pattalutt

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag en "Samsung 3.5 HDD hard drive" och efter mkt knep och knåp fick jag alla sladdar att fungera fast nu hittar inte BIOS hårddisken eller datorn (diskhantering).

Jag har kollat http://www.samsung.com/global/busine...skManager.html för den lilla bruksanvisningen gav inte mkt men här är funkar ingen av DL länkarna så jag har slut på idéer hur ja ska få denna att fungera. Att tillägga är att detta ska vara min andra hårddisk och inte "master" (finns dock ingen sk. master options :P) men så ni förstår hur jag vill ha den.

 

Har någon nån idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din länk fungerar inte.

Vad för sorts anslutning är det till hårddisken, SATA eller PATA/ATA/IDE?

De har nog tagit bort den för den e out of date(länken). Det är SATA, och jag vet att den är rätt ikopplad, så det är inte det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med en annan SATA-kabel? Det är rätt vanligt att de går sönder.

Är du säker på att kablarna är ordentligt intryckta?

 

Det största problemet med länken är att den innehåller ... i stället för de riktiga orden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med en annan SATA-kabel? Det är rätt vanligt att de går sönder.

Är du säker på att kablarna är ordentligt intryckta?

Ja, jag har t.o.m testat att byta plats på hårddiskarna så att den nya sitter på den gamla o den gamla på den nyas plats och det ger samma effekt, den nya hittas inte men den gamla hittas.

 

Det största problemet med länken är att den innehåller ... i stället för de riktiga orden.

Förstår inte vad du menar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det inte många felkällor som återstår, och jag kommer bara på att det då skulle vara fel på hårddiskens elektronik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det inte många felkällor som återstår, och jag kommer bara på att det då skulle vara fel på hårddiskens elektronik.

Okej, det var synd. Då är man snart fast mellan två företag som skyller på varandra, vems fel det är men tack för hjälpen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...