Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

gtx 460...


wigge_w

Rekommendera Poster

Så!!! nu har jag grejat och fixat började med att koppla bort en hårdisk körde sen Burn in test och rthdribl dator hängde sig......tog bort cd-rom körde samma dator hängde sig....prova koppla om kablar på grafikkort datorhängde sig :angry: sen byte jag kontakt där bak till det andra på grafikkort och körde Driver sweeper tog bort allt utom reghistory med navidia installer om drivrutin 2ggr körde sen Burn in test och rthdribl i ca en time temp gick upp till 66 grader på kort och den hängde sig INTE :).....

 

Koppla sen in hårddisk 2 och cd-rom och körde ytterligare en timme temp till 66 grader och datorn gick forfarande....JIIIIIPPPIIIII!!!!!:D....

 

Förmodligen drivrutiner som strula .....

 

Jag vill tacka alla för all hjälp på detta forum(det bästa):thumbsup::thumbsup:.....återkommer med mer info hur det går.......

 

MVH Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Skapad
  • Senaste svar

AAARRRGGGGG !!!! trodde verkligen att det skulle gå men spelade medal of honor i 30 min då hängde skiten sig igen......Varförrrrrr?????

 

temp typ 40 grader på grafikkort.....kan det vara nätaggregatet som inte pallar med ändå?? ska prova att spela med en hårdisk bortkopplad om det går...

 

Andra ideer??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du, oerhört svårt att veta.

 

Se om du kan låna ett kraftigare nätagg att testa med. Det är ett ganska enkelt test. bara lägga datorn ned och koppla ur det gamla och koppla in det nya och provköra en tid.

 

När den hänger, det tar bara stopp? Eller kraschar den? Piper den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag får nog göra det.. när datorn hänger sig så tar det bara stop, ibland piper den direkt och ibland börjar den pipa efter en stund.... trodde jag hade fått till det... den kraschar inte så den stänger av sig utan den liksom bara stannar, då måste man starta om den på powerknappen :-S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag vet inte. Vi är tillbaka på ruta ett så att säga.

 

Pipet tyder på ett hårdvarufel och om vi skulle kunna identifiera detta kanske vi skulle kunna peka. Första antagandet när en dator börjar pipa under gång är att det är ett värmeproblem men det tycks inte som vare sig CPU eller GPU har några direkta problem.

Ta en titt i BIOS om det finns någon inställning för tempövervakning, det är min enda tanke som är kvar.

 

Annars är det bara att testa det du kan. Som sagt

  • Installera om Windows
  • Testa annat grafikkort
  • Testa annat nätagg

Om inget av dessa test påverkar det hela, då finns det bara en misstänkt kvar i ditt moderkort. Du kan alltid göra en okulär besiktning och leta efter ledsna kapacitanser

http://www.google.se/images?q=bad+caps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört mig för lite med dom som har likadan dator, alla säger att jag måste byta nätdel för att det ska funka minst en 550 .. har blivit tipsad om en corsair 550. Så det blir nog att inhandla dom är ju inte så dyr :-)

Funkar inte det så då blir det soptunnan :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-) nu tro jag att det ordnat sig med hängningarna.. köpte ny nätdel en corsair 600 och har nu spelat ca 2 tim utan att det hänt nåt :-)

Så håll tummarna.. säger inte hej än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att det inte var nätdelen heller för datorn fortsätter hänga sig :-( men jag har suttit och spelat i över en timme bfbc2 utan att den hängt sig men sen kan den hänga sig när man ser film lr spelar något typ på y8 lr miniclip... konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu... testat att installera om Windows? Kanske värt att försöka dig på det?

 

jag vetta tusan vad det är som orsakar dina fel. Det är problematiskt att veta som du märker i denna tråd. Jag har sagt det förr, enda sättet att veta är att testa. Om man bara har en dator och inte möjlighet att skifta delar med annan dator då är det svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Problemet löst:-)

jag läste om överklockade gtx kort så jag tog helt enkelt och klockade ner kortet med (egva) det låg på 715 från fabriken:-S ,tydligen en del kort som är det..

Så nu går det fint fint...har lagt det på 680 nu och då blir det inga frysningar....

 

TACK för all hjälp dock och kanske kan detta hjälpa nån annan som har bekymmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...