Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webläsare kraschar vid videouppspelning


Liffan

Rekommendera Poster

Sen en tid tillbaka har jag inte kunnat spela upp videoklipp (typ youtube) utan att min webbläsare kraschar och tvingar mig att stänga av den i aktivitetshanteraren. Jag har provat både IE 8 och Safari och jag har samma problem, precis när jag skall starta ett klipp så hänger sig hela webbläsaren.

 

Jag har provat att installera om webbläsarna, avinstallera flash och installera om och även pillat med lite säkerhetsinställningar i webbläsaren plus helt stängt av brandväggen utan framgång.

 

Kör med den senaste versionen av Safari, IE och flash playern.

 

skall sägas att jag inte har kanonkoll på detta området ;D

 

Någon som har koll?

tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen en tid tillbaka har jag inte kunnat spela upp videoklipp (typ youtube) utan att min webbläsare kraschar och tvingar mig att stänga av den i aktivitetshanteraren. Jag har provat både IE 8 och Safari och jag har samma problem, precis när jag skall starta ett klipp så hänger sig hela webbläsaren.

 

Jag har provat att installera om webbläsarna, avinstallera flash och installera om och även pillat med lite säkerhetsinställningar i webbläsaren plus helt stängt av brandväggen utan framgång.

 

Kör med den senaste versionen av Safari, IE och flash playern.

 

skall sägas att jag inte har kanonkoll på detta området ;D

 

Någon som har koll?

tacksam för tips!

Har du provat om det funkar med Firefox ? http://www.mozilla.se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre har jag lite andra problem med firefox som gör att det alternativet inte fungerar heller, inte den bästa av datorer denna :)

 

tack för svaret dock..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Cecilia.

 

har faktiskt löst problemet dock, läste i ett annat forum att det kunde ha med maskinvaruaccelerationen i flash att göra, så jag stängde av den och nu funkar flash på alla mina webbläsare, till och med firefox..

 

tack ändå

ha de gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...