Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Intel graphics media accelerator driver for mobil


hurvan

Rekommendera Poster

Hej

har en laptop Fujiutsi/Siemens Amilo Li 1818. I denna finns enligt Intel (på deras hemsida kan man slå in laptop ID) följande:

Graphic driver:

Mobil Intel 945 Express chipset family 7.14.10.1437 ( 2008)

samt skriver de: A customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel Driver Update Utility is not able to update the driver. Installing a generic Intel driver instead of the customized computer manufacturer driver may cause technical issues. Contact your computer manufacturer for the latest driver for your computer.

Laptoppen är köpt 2008 och då jag behöver uppdatera drivern går jag alltså till tillverkarens hemsida. Länk från Intel.

På Fujiutsi framgår inte om det finns någon uppdatering att tillgå. Att komma i "fysisk" kontakt med dem är omöjligt.

Drivern är "inbäddad" vilket väl betyder att det inte går att byta till ett annat grafikort.

Skall jag verkligen behöva byta ut = köpa ny laptop bara för ett grafikkort?

Någon som har några tips hur jag eventuellt kan gå vidare och få en uppdatering?!?

 

Bli helst inte för teknisk, har inte så stora kunskaper om datorer. Läser mig fram vartefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det ser inte ut som att Fujitsu har kommit ut med någon nyare grafikdrivrutin utan de tycker att den som levererades med datorn fungerar bra.

Vista: http://support.ts.fu...20%28Onboard%29

Har du något problem med din nuvarande grafikdrivrutin?

 

Fujitsus program DeskUpdate kan ju användas för att uppdatera drivrutiner mm:

http://support.ts.fu...20and%20Utility

 

Vid vissa spel från big fish, och dom har inte speciellt avancerade spel, går det helt enkelt inte att få igång dom. Big fish säger att då mina grafikrutiner är från 2008 troligen är mitt problemet. De föreslår därför att jag försöker få senare drivrutiner för mitt grafikkort. Det finns alltså inte så då blir det att satsa på en ny laptop, vilket jag faktiskt inte är intresserad av. Min laptop är "bara" fyra år så jag väntar nog en till två år till i alla fall. Men tack i alla fall! /hurvan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...