Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Urklipp lägger text i googles sökfönster. hur stoppa det?


Annaluna

Rekommendera Poster

Har ett problem med att saker som kopierats (och ibland faktiskt bara skrivits i nåt program som mail eller Word) alltid lägger sig i googles sökfönster sen, så fort jag går in på Google. Det lägger sig även i lilla googlefönstret uppe till höger. Det går att radera men det är ju jobbigt att alltid se text i det fönstret.

 

Det är en Toshiba laptop med Win 7, bara några veckor gammal. Använder IE senaste versionen.

Har pratat med många men ingen har hört talas om ett sånt fel förr.

Jättetacksam om nån har nån ledtråd till hur jag får bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller hört talas om detta problem. Men jag tycker att det låter som en funktion som skulle kunna ingå i något verktygsfält som brukar installeras i Internet Explorer. Ibland så installeras många verktygsfält i IE. Avinstallera alla verktygsfält i Kontrollpanelen under "Program och funktioner".

Det finns en massa olika toolbars (verktygsfält). Några vanliga är Google toolbar, Bing bar och Ask toolbar, men avinstallera allt med toolbar eller bar i namnet.

 

Sen så brukar en ny laptop var full med en massa skräpprogram som ingen behöver. Här får du ett tips på hur man enklast tar bort alla förinstallerade skräpprogram.

http://www.tipsomvis...aepprogram.html

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Jag har rensat bort allt sån som jag kunde hitta, men jag får ta ett varv till. Jag fick ett tips till att Google toolbar har detta som en funktion som går att stänga av:

http://www.google.com/support/forum/p/blogger/thread?tid=49ff7321b2d3c690&hl=en

Men Google toolbar finns alltså inte i datorn. Lägger in länken ändå om nån annan har liknande problem.

 

Jag jagar vidare och tar gärna emot fler tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...