Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fuktskadad iPhone 3Gs?


marcus.magnusson

Rekommendera Poster

marcus.magnusson

Hej,

 

Behöver råd o tips angående min iPhone 3Gs. Förr veckan slutade homeknappen att funka. Den svarade inte alls på knapptryckning. Men jag kunde ändå använda telefonen, testade både att ringa, sms:a o köra lite andra program, det enda var ju att jag var tvungen att stänga av telefonen varenda gång jag ville byta program. När jag kom hem och skulle ansluta den till datorn o fabriksåterställa så tog den inte laddkabel.

 

Lämnade in den till mumien.se här i Jkpg, fick tillbaka den en dag senare, då hade han bytt bottenkontakt (fick igång homeknappen) plus bytt batteri. Men när jag började ladda den, så tog den inte laddning, men jag kunde använda den som vanligt i ett par timmar utan omstarter. men på kvällen sen så startade den om var 4min ungefär, men kunde använda den emellan omstarterna. Så jag hann aldrig återställa den i iTunes innan den omstartade. Lämnade återigen in den på mumien.se och fick då svaret nästa dag att den med stor säkerhet är fuktskadad. Jag har definitivt inte haft den i regn elelr nåt sånt, så jag tycke det verkar skumt.

 

Kan det vara så? Den fuinkade ju bra när homeknappen inte funkade , dvs var ju bara homeknappen som inte funkade då, men resten av telefonen gick.

Just nu har jag en oanvändbar telefon här hemma, för jag måste återställa den för att kunna använda den, men några minuter in på återställningen så startar den om sig o iTunes liksom hoppar ur återställningen. Drar jag ut laddkabeln försvinner "bilden" helt, direkt.

 

Min fråga är om jag får samma svar om jag lämnar in den nån annanstans? Är den fuktskadad? Nån som har haft samma symptom eller nåt annat bra tips?

 

Jättetacksam för alla svar o tips!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!Min sambo tappade sin Iphone i toaletten så den blev fuktskadad och startade inte!

jag köpte isopropanol på apoteket(ren alkohol) som jag la telefonen i några minuter sen fick den lufttorka och sattes på laddning en stund o vips så startade den sen och har fungerat sen dess! Är den fuktskadad så kanske detta kan vara en hjälp!?

 

Mvh Laston

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...