Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

inget ljud i mediaspelaren ?


reso

Rekommendera Poster

Någon som vet varför jag kan se filmsekvensen i mediaspelaren men inte höra ljudet ?

Jag har Win7 och den mediaspelare som följer med Win7

Jag hittar inte var jag kollar ljudet i spelaren.

Andra ljud-och filmsekvenser går bra,

men klipp med filändelsen .mov har inget ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mov låter som QuickTime och Apple:s format, så Windows mediaspelare saknar nog bara rätt codec för uppspelning av det. Jag brukar använda K-Lite Codec Pack för då brukar allt funka (även spel som kanske kraschar p g a strul med codecs). Och då standardpaketet som även ger mig Media Player Classic Homecinema (trivs bättre med den spelaren när jag kollar film).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mov låter som QuickTime och Apple:s format, så Windows mediaspelare saknar nog bara rätt codec för uppspelning av det. Jag brukar använda K-Lite Codec Pack för då brukar allt funka (även spel som kanske kraschar p g a strul med codecs). Och då standardpaketet som även ger mig Media Player Classic Homecinema (trivs bättre med den spelaren när jag kollar film).

Tack RN

men tyvärr är jag nog för dum i huvet.

Jag hittar inte den codecen som du nämner för nerladdning.

Kan du ge mig lite tips är du snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge mig lite tips är du snäll.

Här kommer en direktlänk till K-Lite_Codec_Pack_690_Standard.exe. Den installerar inte bara olika viktiga codecs utan även diverse verktyg för hanteringen av dem. En del kan nog tycka att det är lite onödigt att installera codec-paket överhuvudtaget... men vem vet egentligen och orkar hålla reda på exakt vilka codecs man faktiskt behöver och när och till vad? Med ett codec-paket installerat så finns dem åtminstone i datorn – när och om man skulle behöva dem – utan att man behöver fundera så mycket och de tar inte mycket plats alls i anspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...