Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se Multiple Video på Windows 7


ferdi_k

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar, hur kan jag se flera (6-10) filmer/ video samtidigt på min dator, tror det kallas multiple video, men har inte

hittat bra info på nätet ... någon som vet hur jag ska gå tillväga. Har både Windows Media Playe och VLC installerat på datorn.

 

Tack förhand Alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beskriv lite mer om varför du ska köra fler filmer samtidigt, så kanske jag kan komma på ett bra svar :P

 

hehe alltså, det är inget spc. jag tänkte på men det vore as nice och kunna se på flera filmer samtidigt, kind of cool ya kno =D

Typ något sånt, fast jag vill se filmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej förutom att 24 har video in video, så kan du ju starta flera instanser av VLC.

Något sånt här i min Windows 7 -32? Inga problem alls att spela upp dessa samtidigt.

 

post-73434-0-31111600-1297197662_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej förutom att 24 har video in video, så kan du ju starta flera instanser av VLC.

Något sånt här i min Windows 7 -32? Inga problem alls att spela upp dessa samtidigt.

 

post-73434-0-31111600-1297197662_thumb.png

 

jaa precis vad jag ville göra, men hur gjorde du det? för jag kan max öppna två vlc player o kolla på två olika vidoe

men inte flera, hur gör så att jag kan kolla på tex 8 samtidigt ?

Det ät windows 7 32bit ;) o senaste v. av VLC installerat

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här Windows 7 -32 och med ett XFX Radeon HD 5830 1GB Grafikkort.

Processorn är inget märkvärdigt och som du kan se i -Core Temp- Gadgeten till höger så får den arbeta, men då hade jag samtidigt Camtasia Studio igång också, gjorde en Screen Recording med ljud samtidigt...Hehe

 

Kom på sen att det inte går att ladda upp mpeg-4 filer på Eforum.

 

Ja jag bara öppnade i det här fallet 6 st. efter varann, sedan placerade jag ut dom och drog videofilerna direkt in i varje VLC-fönster. Mellanslag pausar/startar uppspelningen i det aktiva fönstret.

 

Saknar väl en funktion i VLC att kunna docka fönsterna bredvid varandra, men det kanske går?

 

post-73434-0-01205400-1297208178_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera vilken bildrendrerare som används av programmet. Det kan finnas begränsningar i antalet tillgängliga bildytor för film i en del, enda jag iofs vet har en begränsning är gamla overlay/överlägg. På Win7 bör väl WMR9 vara den teknik som är att rekommendera.

 

En tanke bara, är inte hel bekant med VLC.

 

Kommer även på att tänka på att det kan väl även finnas en inställning i programmet om att tillåta flera instanser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja denna skall inte vara ibockad Verktyg > Inställningar => Gränssnitt

post-73434-0-77432400-1297239399_thumb.png

 

Verktyg > Inställningar > Video

 

post-73434-0-78763900-1297239673_thumb.png

 

Jag har även denna under Verktyg > Inställningar > Inmatning och Kodekar

Fast den används nog bara vid rendering av HD film H.264?

 

post-73434-0-48222700-1297241000_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja denna skall inte vara ibockad Verktyg > Inställningar => Gränssnitt

post-73434-0-77432400-1297239399_thumb.png

 

Verktyg > Inställningar > Video

 

post-73434-0-78763900-1297239673_thumb.png

 

Jag har även denna under Verktyg > Inställningar > Inmatning och Kodekar

Fast den används nog bara vid rendering av HD film H.264?

 

post-73434-0-48222700-1297241000_thumb.png

 

det funkar inte, du verkar ha en annan version av VLC än vad jag har ....

jag kan fortfarande max kolla på två video inte mer =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer med tredje instansen? Kommer den inte igång, kan du inte starta den eller vad sker?

 

Vad har du för hårdvara? Klarar den av så många parallella videoströmmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer med tredje instansen? Kommer den inte igång, kan du inte starta den eller vad sker?

 

Vad har du för hårdvara? Klarar den av så många parallella videoströmmar?

 

alltså när jag har två filmer igång och vill starta den tredje så stängs ena av filmerna av och ersätts av den tredje ... ?

vaddå vad jag har för hårdvara? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC ver. 1.1.7

 

I mitt tidigare inlägg:

 

Ja jag bara öppnade i det här fallet 6 st. efter varann, sedan placerade jag ut dom och drog videofilerna direkt in i varje VLC-fönster. Mellanslag pausar/startar uppspelningen i det aktiva fönstret.

 

Något annat har jag inte provat att göra.

 

[Edit] Ja förutom att jag genast pausade filmen efter att jag lagt till den och gick vidare med nästa och lade till och pausade.

Tills jag hade alla sex filmerna på plats och pausade. Sedan startade jag en efter en - inga problem.

 

[Edit2] Inga av filmerna var högupplöst eller h.264 för det ställer helt andra krav att ha mer än en h.264 igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså när jag har två filmer igång och vill starta den tredje så stängs ena av filmerna av och ersätts av den tredje ... ?

vaddå vad jag har för hårdvara? =)

 

Grafikkort, processor, minne... Hur mycket jobbar din processor med två filmer igång? Ditt grafikkort, orkar det med?

 

Testar med fem fönster med varsin film, varav en HD-upplöst, och samtidigt TV-program i gång via TV-kort (fotboll) och det klarar min dator med lite marginal kvar..Processorn på max 70% och GPU på cirka 20%.

 

radeon 4850 och Athlon X2 64 6000+, Vista 32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...