Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen input till BIOS


Vilse

Rekommendera Poster

Jag har ett ABIT AX-8 moderkort med Athlon 64 som jag kör med XP. Efter att jag bytt nättagregat fick jag en del strul, då BIOS inte reagerar på "Del" för att komma in i BIOS Setup. Tangenbord via PS/2 kontakten går inte och men USB lyckades jag efter många försök kom jag in i Fail-Safe Defaults. Felet yppar sig att tangenterna verkar skicka fel kommandon till BIOS eller så "slår det dövörat till" Nu bootar datorn normalt men CPU:n stänger inte av sig när Windows har avslutat. CPU:n får jag stänga av med huvudbrytaren. Behöver gå in och ändra i nånstans tror jag, hur datorn skall stängas av. Har uppdaterat BIOS men jag har ingen "input" förrän Windows startat. Ett tag "skenade" datorn in i Windows och varken mus eller tangenbord gick in i systemet.

 

Om ni inte har något förslag byter jag moderkort, processor och minne för drygt 1000:- VAd behöver jag tänkta på val av moderkort om jag nu vill köra med XP. ( har en del spel som inte är körbara på min Windows 7 dator)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har skrivit i avdelningen "Bärbara datorer", men det gäller väl ingen bärbar dator?

 

VAd behöver jag tänkta på val av moderkort om jag nu vill köra med XP.
Att det finns en komplett uppsättning med XP-drivrutiner till moderkortet, inklusive drivrutin för moderkortets SATA-styrenhet (controller).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har skrivit i avdelningen "Bärbara datorer", men det gäller väl ingen bärbar dator?

 

Att det finns en komplett uppsättning med XP-drivrutiner till moderkortet, inklusive drivrutin för moderkortets SATA-styrenhet (controller).

 

Jag hade inte satt mig in i var jag var i forumet så inslägget hamnade fel upptäckte jag senare, försökte radera med det går tydligen inte... Ursäkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte be om ursäkt, jag förstår att det inte är lätt att hitta rätt på Eforum. Jag har nu flyttat din tråd. :thumbsup:

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett ABIT AX-8 moderkort med Athlon 64 som jag kör med XP. Efter att jag bytt nättagregat fick jag en del strul, då BIOS inte reagerar på "Del" för att komma in i BIOS Setup. Tangenbord via PS/2 kontakten går inte och men USB lyckades jag efter många försök kom jag in i Fail-Safe Defaults. Felet yppar sig att tangenterna verkar skicka fel kommandon till BIOS eller så "slår det dövörat till" Nu bootar datorn normalt men CPU:n stänger inte av sig när Windows har avslutat. CPU:n får jag stänga av med huvudbrytaren. Behöver gå in och ändra i nånstans tror jag, hur datorn skall stängas av. Har uppdaterat BIOS men jag har ingen "input" förrän Windows startat. Ett tag "skenade" datorn in i Windows och varken mus eller tangenbord gick in i systemet. :lol:

 

Löst! Det var en jumper som hoppat ur när jag bytte näraggregat! Så kan det gå.

 

Om ni inte har något förslag byter jag moderkort, processor och minne för drygt 1000:- VAd behöver jag tänkta på val av moderkort om jag nu vill köra med XP. ( har en del spel som inte är körbara på min Windows 7 dator)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...